Start Chorzów Stary okolice Placu św. Jana za wiaduktem skręcamy w prawo i kierujemy się w kierunku Maciejkowic ul.Maciejkowicką. Po lewej stronie mijamy Zakłady MESSER Polska i zaraz za nimi skręcamy w prawo na stary nasyp zlikwidowanej trasy kolejki wąskotorowej. Tym nasypem dojedziemy do ul. Oświęcimskiej w Michałkowicach obok Kotłomontażu. W tym miejscu musimy przekroczyć ulicę Oświęcimską o dojść dużym natężeniu ruchu. Po drugiej stronie mamy Park. Górnika z trasami rowerowymi. Wjeżdżamy do parku pozostawiając "Kotłomontaż po prawej stronie Jesteśmy już na trasie rowerowej szutrowej jedziemy cały czas. prosto a na pierwszej krzyżówce skręcamy w prawo i wjeżdżamy, do który tunelu. doprowadzi ... nas do ulicy Michałkowickiej - Uwaga ulicę musimy przejechać (dość duży ruch samochodowy). Widzimy znak "Droga rowerowa" i wjeżdżamy w alejkę Spokojną i jedziemy cały czas prosto, aż dojedziemy do ulicy Generała Karola Świerczewskiego (bardzo duży ruch w zależności od pory dnia) na szczęście mamy tutaj przejście dla pieszych, po którego przekroczeniu jesteśmy ponownie na ścieżce rowerowej, która doprowadzi nas do terenów Bażantarni w Siemianowicach Śl. gdzie możemy zobaczyć tereny golfowe - Aleją Spacerową kierujemy się w kierunku Przełajki UWAGA musimy pokonać drogę nr 4 bardzo duży ruch pojazdów samochodowych, ale mamy do dyspozycji przejście dla pieszych, które pozwoli bezpiecznie pokonać nam drogę nr 4. Ulicą Bańgowską jedziemy do góry i skręcamy w prawo pierwszy wjazd na osiedle. Ul. Marii Skłodowskiej Curii (droga osiedlowa) jedziemy do samego końca. Kierujemy się drogą gruntową w kierunku wału oraz nasypu kolejowego. Po dojechaniu do walu skręcamy w lewo i jedziemy ścieżką polną w kierunku mostku na rzecze Brynica. Po przekroczeniu Brynicy znajdujemy się na ścieżce rowerowej. Mamy tutaj tablicę informacyjna z wszystkimi ścieżkami, trasami oraz atrakcjami turystycznymi w okolicy. Skręcamy w lewo i Wybieramy szlak czerwony Husarii Polskiej jedziemy ul. Przełajską (droga gruntowa) zgodnie z oznakowaniem trasy turystycznej (czerwony szlak) w kierunku Rozkówki - ładne widoki na całą okolicę - Z Parku Rozkówka który powstał na terenie byłego wyrobiska piasku KWK Grodziec. Następnie kierujemy się na Grodziec i górę św.Doroty cały czas czerwony szlak turystyczny. Po dojechaniu do centrum przed Parafią św. Katarzyny skręcamy w lewo w ulicę Wojska Polskiego następnie pierwszą w prawo ul. Fryderyka Chopina zaczynamy podjazd na górę św. Doroty - Wzniesienie 382 m, położone na Wyżynie Śląskiej, dominujące nad dzielnicą Będzina Grodźcem. Znane także jak o Zagłębiowski Olimp, góra Tabor oraz Wzgórze Przemienienia Pańskiego (do XVII w.). Objęte ochroną jako Obszar Chronionego Krajobrazu. Historia tego miejsca sięga czasów kultury łużyckiej, kiedy to na wzgórzu znajdowała się osada mieszkalna z VII/VI w. p.n.e. Nazwa Góra św. Doroty (Dorotka) pochodzi od imienia Doroty Kęckiej, ksieni Klasztoru Norbertanek na Zwierzyńcu, która ufundowała wzniesiony w 1635 r. na szczycie kościół św. Doroty. W odnawianym w 1811, 1846 r. i po wojnie kościele znajduje się ołtarz z płaskorzeźbami pokazującymi męczeństwo św. Doroty i obraz MB z pierścionkiem na palcu. Po odpoczynku i zobaczeniu całego krajobrazu możemy wracać UWAGA z góry poprzez las dosyć ostry zjazd. Wyjeżdżamy na ul. Chopina skręcamy w prawo ul. Wojska Polskiegiego jedziemy do krzyżówki (dojść duży ruch) i skręcamy w prawo w ul. Bolesława Limanowskiego dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym jedziemy w prawo i i lewo w ul. Ludomira Różyckiego. Jedziemy cały czas na wprost następnie skręcamy w lewo i pierwsza w prawa w ul. Maksymiliana Gierymskiego. Dojeżdżamy do Zakładów Górniczych Wojkowice - przejeżdżamy przez teren tych zakładów i skręcamy w lewo na ul. Gustawa Morcinka, lekki podjazd skręcamy w prawo i jesteśmy na ul. majora Henryka Sucharskiego dojeżdżamy do samego końca, a następnie droga polną do ul. Maszyńskiej w prawo ul. Marii Skłodowskiej Curii w lewo do ul. Spokojnej (ruch tutaj jest niewielki dzielnica willowa. Dojeżdżamy do ul. Jana III Sobieskiego skręcamy w lewo i po przejechaniu ok. 750m skręcamy w lewo w ul. Emilii Plater. Dalej cały czas prosto do pierwszego skrzyżowanie, gdzie skręcamy w prawo w ul. Przyjaźni. Następnie cały czas szosą prosto do skrzyżowania z ulica księdza Biskupa Herberta Bednorza, na którym skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do drogi nr 4. gdzie należy szczególną ostrożność ze względu na dojść duży ruch. Skręcamy w lewo i po przejechaniu 400m skręcamy w prawo w ulicę Kosynierów. Następnie w lewo na ul. Kluczborską i cały czas prosto (uwaga dość duży ruch). Skręcamy w ul. Maciejkowicką i dojeżdżamy do końca naszej trasy.

• 4/5
    Wrażenia z przejazdu
    1/5
    Trudność trasy

Trasa bardzo prosta, choć przy samej Dorotce niektóre podjazdy potrafią dać się we znaki, dzień wycieczki wybraliśmy z żoną nader feralnie - trafiliśmy na zlot motocyklow y Zagłębia, cóż - przedzieranie się na rowerze między dziesiątkami pieszych i motocyklistów nie było najprzyjemniejsze. Za to widoki piękne. Trasę trochę zmodyfikowaliśmy - jechaliśmy po części traktem św. Jakuba (trasa doskonale oznaczona - błękitnymi tabliczkami z muszelką czy czymś takim;-p), po cześci starymi szlakami turystycznymi, a po części "na czuja". Powrót na Grodziec dłuuugą wyznaczoną ścieżką rowerową aż do centrum Będzina bardzo przyjemny (bo ciągle z górki). Trasę polecam jako rozgrzewkę przed czymś konkretniejszym.

• 17.08.2014
  • 5/5
    Wrażenia z przejazdu
    1/5
    Trudność trasy

Super trasa , widok z Św Doroty wspaniały , widać pilsko , zjazd to sama przyjemność szkoda ze tak krótko .

• 07.09.2013
  • Bardzo łatwa trasa, za osiedlem Bańgów był mały problem z odnalezieniem dalszej trasy.