Zdobywamy Przełęcz Karkonoską, czyli najtrudniejszy szosowy podjazd w Polsce. Wspinaczkę zaczynamy w Podzamczu na wysokości ok. 350 metrów, a kończymy na Przełęczy - 1198m, czyli prawie 850m na 13,5km. Podjazd wymagający dużego samozaparcia szczególnie dla "szosowców", ponieważ niektóre nachylenia przerażają. Z centrum Jeleniej Góry kierujemy się przez Cieplice Zdrój do Sobieszowa. Tam na głównym skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Podgórzyna i Karpacza. Po prawej stronie mijamy Zamek Chojnik. My w Podzamczu skręcamy w prawo i zaczynamy pierwszy mocniejszy podjazd tej trasy. Droga trawersuje górę Chełm i prowadzi przez Zachełmie. Po zdobyciu Przełęczy Zachełmskiej przyjemnym zjazdem docieramy do Przesieki... . Tu rozpoczynamy około 8-kilometrową wspinaczkę na szczyt Grzbietu Karkonoszy. Najpierw przez Przesiekę, a obok Ośrodka Wypoczynkowego "Chybotek" wjeżdżamy do lasu. Po około kilometrze mamy do pokonania kilkadziesiąt metrów o bardzo silnym nachyleniu (około 22%). Docieramy do skrzyżowania z Drogą Sudecką, na którym jedziemy prosto w kierunku przełęczy. Najpierw bardzo strome kilkaset metrów, potem około 1,5-kilometrowe "wypłaszczenie" o średnim nachyleniu 12% i końcowe metry po wyjeździe z lasu także bardzo strome. Na Przełęczy znajduje się kilka czeskich schronisk i polskie "Odrodzenie". Jest możliwość zjazdu do Szpindlerowego Młyna. My kierujemy się tą samą drogą do skrzyżowania z Drogą Sudecką. Na stromych odcinkach należy bardzo uważać na przegrzewające się hamulce i wyboistą nawierzchnię. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo i zjeżdżamy do Borowic. Tu na skrzyżowaniu skręcamy w lewo (w prawo droga prowadzi do Karpacza) i bardzo przyjemnym zjazdem dojeżdżamy do Przesieki i Podgórzyna. Obok Stawów Podgórzyńskich skręcamy w prawo i ulicą Podgórzyńską docieramy z powrotem do Cieplic i dalej do centrum Jeleniej Góry.

• 5/5
    3/5
    Trudność trasy

Trasa niesamowita.Jako początkujący rowerzysta ze słabą kondycją wycisnąłem z siebie ostatnie poty,ale bez tego nie byłoby satysfakcji.

• 12.09.2018
  • 4/5
    4/5
    Trudność trasy

Trudna nie jest ale ciężka zwłaszcza dla osoby po 60 tce pomimo roweru trekingowego ze wspomaganiem 1 generacji ( o małej mocy) .Dałem radę pomimo kilku przystanków.Krajo braz wspaniały. Nasze schronisko Odrodzenie mało uczęszczane kilka osób ,po stronie czeskiej jak w ulu.Pełny parking samochodów , wypożyczalnia rowerów ,plac zabaw......bez komentarza

• 05.07.2018
  • uwaga na dziury w asfalcie,podchodziłem z Borowic na góre do schroniska.Góra stroma ale dziury jeszcze więkrze a po stronie czeskiej asfalt fajny .Pozdrawiam

• 11.02.2017
  • Co roku w jeźdźca 2 lub 3 razy i w tym roku też jest to duże wyzwanie trasa super

• 07.02.2017
  • 4/5
    4/5
    Trudność trasy

Startowaliśmy z Sobieszowa. Z ekwipunkiem na tygodniową przejażdżką Labską Steżką. Tylko cztery godziny, niecałe przez młodzież, ponad prerobione przez starszego pana... Super doświadczenie. Sporo na piechotę.

• 27.09.2014
  • 5/5
    5/5
    Trudność trasy

bardzo fajna trasa ale naprawdę wymagająca:) mam zamiar zaatakować ja jeszcze raz ale tym razem pojechać dalej na splinderowy młyn i dalej do harachowa i powrót przez szk larska porębę. Ps. powinieneś się wyrobić mi z Cieplic zajeło 2 h samej jazdy wg.licznika.

• 24.06.2013
  • Jaki jest czas wjazdu? Planuję wjechać 16.07, ale mam tylko 5h na wjazd i powrót (przyjazd i odjazd pociągu)