Tym razem chciałbym zaproponować trasę wycieczki do krainy rododendronów. Kraina ta to arboretum Wojsławice, które położone jest dwa kilometry na wschód od Niemczy w powiecie dzierżoniowskim. Aby tam dojechać z Wrocławia, proponuję wyjazd mniej ruchliwymi drogami. Zaczynamy wycieczkę przez osiedle Ołtaszyn i ul gen. T. Kutrzeby i dalej Komorowice, Galowice ( z muzeum powozów), Przecłwice i Borów. Za wsią Mańczyce skręcamy z głównej drogi w prawo i wspinamy się krótkim, ostrym podjazdem. Parę głębokich wdechów iduża obora tuż przy drodze doskonale przeczyszcza układ oddechowy. Dodatkowa atrakcja to nawierzchnia z kostki brukowej, na szczęście dość równa. Zaczynają się małe górki, to Wzgórza Niemczańsko - S... trzelińskie. Mijamy Karczyn, Kondratowice i Prusy. Około kilometra ze wsią skręcamy w prawo. I znowu kilka zjazdów i podjazdów. Z prawej strony mijamy wzniesienie Tylna Dębowa Góra 334 m.npm. Kilometr dalej droga wciska się między dwa wzniesienia Starzec 345 m.npm. i Ostra Góra 353 m.npm. Za wzniesieniami łagodny zjazd i już jesteśmy w krainie rododendronów i innych egzotycznych, pięknych kwiatów. Po przerwie ruszamy dalej w naszą podróż. Teraz serpentynami jedziemy w dół. Po dwóch kilometrach docieramy do Niemczy. To ładne historyczne miasteczko.Teraz proponuję odwiedzić najmniejsze w Polsce i najbliżej Wrocławia położone, czynne uzdrowisko Przerzeczyn Zdrój. Aby tam dojechać z Niemczy kierujemy się dalej na południe. Po trzech kilometrach, jadąc na przykład ścieżką rowerową wzdłuż ruchliwej DK 8, skręcamy w lewo i dojeżdżamy do ładnie położonej wsi Przerzeczyn Zdrój . Na końcu wsi odnajdujemy kompleks sanatoryjny. Teraz jesteśmy w najdalszym punkcie naszej wycieczki. Powrót do Wrocławia proponuję kierując się na wschód. Po niewielkim podjeździe do wsi Ciepłowody skręcamy na północ, na drogę Ząbkowice Śląskie Strzelin. Teraz teren bardziej się wypłaszcza. Po drodze mijamy wieś Biały Kościół, z ładnym miejscem do wypoczynku nad wodą, u podnóża Wzgórz Strzelińskich. Po następnych kilku kilometrach dojeżdżamy do Strzelina. Chwila odpoczynku. Wieża ratusza w Strzelinie ma już hełm, to kolejny etap odbudowy ratusza, po zniszczeniach drugiej wojny światowej. Ostatnia część naszej wycieczki, to prosty i nudny odcinek ruchliwą DK 395. Do Wrocławia wjeżdżamy ul. Bardzką na oś. Huby. Wycieczka dość długa, z różnie ukształtowanym terenem, kilkoma atrakcjami turystycznymi, uważam, że warta wysiłku, a zwłaszcza na wiosnę.

• Kilka atrakcji turystycznych i fajne ukształtowanie terenu, wynagradzają trudy trudy wycieczki

wiesiek • 31.05.2012

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.