Prosta trasa pokonująca około 500m przewyższenia drogami asfaltowymi z Kamiennej Góry na Przełęcz Okraj. Start z Kamiennej Góry, początkowo szosą nr 5 w kierunku Jeleniej Góry. Po przejeździe przez tory kolejowe skręcamy po około 1km w lewo na drogę prowadzącą przez Starą Białkę, Paprotki do Miszkowic. Tutaj trzeba uważać na miejscami fatalny stan asfaltu choć i kawałek nowej nawierzchni się znajdzie. Na wysokości Paprotek po lewej stornie (południowy-wschód) widok na Góre Zadzierną, Zalew Bukówka i dalej Polską Górę i Kralovecki Spicak na pograniczu polsko-czeskim. Po dojechaniu do Miszkowic skręcamy w prawo na drogę nr 369 którą będziemy jechać cały czas w otoczeniu lasu mijając wieś Jarkowice aż do Rozdr... oża Kowarskiego. Stąd po skręcie w lewo drogą nr 368 pozostaje około 4km podjazdu na przełęcz Okraj gdzie znajduje się przejście graniczne polsko-czeskie na wys. 1046mnpm. Trasa średnio trudna wymagająca pewnego przygotowania i wytrzymałości. Ruch samochodowy na drogach nr 5, 368 i 369 okresowo może być dość duży. Podczas powrotu (zjazdu) mało doświadczeni rowerzyści nie powinni dać się ponieść możliwościom osiągania znacznych prędkości (70km/h możliwe) - wąskie ciasne zakręty mogą być niebezpieczne i dla samego rowerzysty jak i innych użytkowników dróg. Z Przełęczy Okraj możliwość kontynuowania jazdy na stronę czeską, po powrocie na Rozdroże Kowarskie można też kierować się na Kowary i Karpacz bądź Jelenią Górę a sam powrót możliwy szybszym wariantem do Kamiennej Góry przez Ogorzelec, Leszczyniec i Szarocin drogą nr 367.

• 25 km budującego podjazdu ;-)

marcin-freebiker • 27.06.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.