Z Wałbrzycha wyjeżdżamy przez Rusinową w kierunku Olszyńca i Zagórza Śl. Po lekkim podjeździe skręcamy w lewo w kierunku Podlesia i dalej na Przełęcz Niedźwiedzią. Ze szczytu roztacza się piękna panorama na Góry Wałbrzyskie, Sowie i Zamek Grodno. Z przełęczy zjeżdżamy przez Niedźwiedzicę do Zagórza mijając po drodze krzyż pokutny przy kościele w Niedźwiedzicy. Po wjeździe do Zagórza kierujemy się w prawo na Jugowice. Po około kilometrowym odcinku po bruku skręcamy w lewo w kierunku Walimia i ciągle pod górę docieramy do centrum. Obok kościoła skręcamy w lewo w stronę przełęczy Walimskiej. Na przełęcz prowadzi droga w połowie brukowa i asfaltowa. Na szczycie znajduje się węzeł szlaków turystycznych i miejsc... e odpoczynku. Zjazd z przełęczy jest długi i miejscami niebezpieczny (ciasne skręty). Przez Rościszów docieramy do Pieszyc, gdzie skręcamy w prawo i przez wieś Kamionki zaczynamy długi podjazd na przełęcz Jugowską. Nawierzchnia drogi jest niedawno wymieniona na całej długości. Na przełęczy znajduje się węzeł szlaków oraz miejsce do rekreacji. Z przełęczy zjeżdżamy do Sokolca bardzo dziurawą drogą. W Sokolcu znów rozpoczynamy podjazd na przełęcz Sokolą i dalej w dół przez Rzeczkę i Walim do Jugowic. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w kierunku Olszyńca i tam w prawo pod górę w kierunku Wałbrzycha.

• Bardzo wymagająca trasa

maciekc86 • 14.05.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.