na Chełmiec

Trasa nie jest trudna technicznie, jednak bardzo wymagająca kondycyjnie. Wiedzie w 90 procentach nawierzchnią szutrową, a w dziesięciu procentach asfaltem. Składa się ona z dwóch głównych elementów: wyczerpującego, ośmiokilometrowego podjazdu na szczyt Chełmca, oraz zjazdu z tego szczytu. Trasa poprowadzona jest szeroką szutrową drogą leśną wokół góry. Uwaga! Należy zachować ostrożność i odpowiednią prędkość podczas zjazdu, ponieważ luźna nawierzchnia powoduje uślizgi. PRZEBIEG TRASY: Trasa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ulic Andersa i Ratuszowej. Mijamy obiekt OSiR, poczym skręcamy w prawo w ulice Piasta i po ok. 1 km mijamy budynek Leśnictwa Biały Kamień i szlaban. Dalej jedziemy asfaltem, który p... o ok. 1 km zmienia się w szeroką szutrową drogę leśną, która prowadzi nas na sam szczyt. Rozpoczynając zjazd musimy wrócić się do rozejścia szlaków niebieskiego i zielonego. Skręcamy w lewo i zjeżdżamy, aż do Rosochatki. Następnie zjeżdżamy przez las do drogi, na której rozpoczyna się pętla. Pozostałe dwa kilometry do końca trasy pokrywają się.

• 5/5

Wrażenia z przejazdu
    4/5
    Trudność trasy

trudna, wymagająca dobrej kondycji i nastawienia :) po przejechaniu satysfakcja gwarantowana

• 13.06.2017
  • Polecam pokonanie tej trasy po zmroku. Lampka na kierownicę + czołówka na kasku. Trzeba zachować szczególną ostrożność, ale warto!