Ścinawa - Lubiąż - Ścinawa lewobrzeżnie i prawobrzeżnie. Długość trasy 61 km. Szlak Odry - niebieski rowerowy. Najwyższy punkt 120 m n.p.m., najniższy punkt 77 m n.p.m. Oznakowanie szlaku niebieskiego rowerowego po lewej stronie Odry słabe. Dobrze mieć mapę Doliny środkowej Odry. Rozpoczynamy na lewym brzegu Odry, w Ścinawie, w pobliżu dworca kolejowego. Ulicą Sienkiewicza kierujemy się w kierunku przejazdu kolejowego. Przejeżdżamy na drugą stronę torów. Za nimi kierujemy się w lewo (na południe) w kierunku Krzyżowej. Na krańcu Krzyżowej szlak prowadzi nas w lewo (na wschód). Przekraczamy Zimnicę. Dojeżdżamy do szosy asfaltowej biegnącej do Prochowic. Kawałek szosą w prawo (na południe), a następnie w lew... o (na wschód) do Dziewina. W Dziewinie znowu kierujemy się na południe. Mijamy kościół św. Piotra i Pawła. We wsi wiele rzeźb drewnianych. Za wsią trasa biegnie wałem przeciwpowodziowym. Ścieżka jest słabo wyrobiona więc jazda jest uciążliwa. Nie radzimy zbaczać z wału, bo boczne drogi bywają ślepe; używają ich tylko wędkarze. Na wysokości Jurcza zjeżdżamy z wału. W tym miejscu biegnie poprzeczna droga od Odry obmurowanym przełomem przez wał. Droga kieruje się na południowy-zachód. Po pewnym czasie niebieski szlak rowerowy nagle kieruje się w lewo (na wschód), a następnie w prawo na (południe). Znajduje się tutaj rezerwat Łęg Korea. Wiatrołom sprzed kilku lat spowodował tu spustoszenie, więc nie wiadomo jak dalej jechać. Należy przedostać się na drugą stronę strumienia o nazwie Bobrek. Po drugiej stronie bieg trasy jest prosty aż do Prochowic. Niestety znaki szlakowe są rzadko. Prawdopodobnie wiatrołom zniszczył wiele drzew, na których te znaki były namalowane. Docieramy do Prochowic. Mostem przejeżdżamy na drugą stronę Kaczawy. W niedalekiej odległości od mostu ostro skręcamy w lewo (na wschód) i niedługo ostro w prawo (na południe) przejeżdżając przez podwójny kanał przy którym mieści się elektrownia wodna. Poprzez dzielnice Prochowic docieramy do drogi biegnącej na wschód (w lewo) biegnącej do Kwiatkowic. Przejeżdżamy przez tę wieś, a za nią skręcamy w lewo (na wschód). Początkowo asfaltem, potem drogą szutrową, a następnie drogą kamienistą. W lesie po przejechaniu przez mostek skręt w prawo (na południowy-wschód). Docieramy do mostu biegnącego nad Odrą. Tutaj opuszczamy lewobrzeżny niebieski szlak rowerowy Odry. Mostem jedziemy do Lubiąża. Gdy po lewej ręce ukaże nam się ogromny klasztor Cystersów zjeżdżamy z mostu i na dole włączamy się ponownie w niebieski szlak rowerowy Odry, tym razem prawobrzeżny. Przejeżdżamy obok wspaniałego zabytku klasztornego. Szosą w lewo kierujemy się do Lubiąża. W pewnym miejscu szlak skręca w lewo i przebiega obok kościoła św. Walentego Męczennika. Na skraju tej miejscowości szlak skręca w lewo (na zachód) i biegnie brzegiem rezerwatu Odrzyska. Po tej stronie Odry szlak jest lepiej oznakowany, lecz trzeba uważać bo wiele drzew wycięto i niekiedy są problemy z odnalezieniem właściwej trasy. Na wysokości Domaszkowa szlak biegnie na północny-wschód, ale nagle kieruje się na południe i wbiega właśnie do Domaszkowa. W tej wsi jedziemy na wschód, a na skraju skręcamy na północ (w lewo). Trasa wije się drogami leśnymi. Kieruje się bardziej na wschód i wjeżdżam na drogę asfaltową (lewo - na północ). Docieramy do Tarchalic. Dalej drogą asfaltową podążamy do Boraszyna i dalej do Małowic, gdzie kończymy jazdę niebieskim szlakiem rowerowym Odry. Przed Małowicami jedziemy w lewo do Ścinawy. Przez most nad Odrą, przez miasto i jesteśmy na miejscu startu.

• Bardzo ładna i urozmaicona trasa. :)

paveln • 06.05.2011
  • Powrót prawym brzegiem Odry.

paveln • 28.04.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.