Trasę zaczynam od Jabłonki następnie drogą na Zubrzycę Górną w Ochlipowej ( przysiółek) skręcam w lewo na Szlak Bursztynowy droga asfaltowo -śrutowa u podnóża Babiej Góry piękne widoki możliwość zatrzymania się w szałasach dydaktyczno - informatycznych. Droga prowadzi do Polany Stańcowej nasza droga rowerowa prowadzi prosto do granicy ( można skręcić w lewo na Przywarówkę do Lipnicy Wielkiej do Jabłonki - dla mniej wprawionych około 45 km) trzymamy się po przejechaniu granicy szlaku czerwonego typowy dukt leśny z licznymi zjazdami i podjazdami z czasem droga staje się coraz szersza by dojechać do drogi asfaltowej przy Muzeum Milo Urbana tu należy odpocząć i się odświeżyć wodzie z krany budynku. A teraz z górki ... na pazurki około 2km na rozdrożu skręcamy w prawo i kierujemy się doliną Kohutovą do Oravskiej Polhora wyjeżdżamy na drogę 78 i skręcamy w prawo w stronę przełęczy Glinne. Jadąc około 1 km. skręcamy na Białą Farmę i droga asfaltowa prowadzi nas na rozdroże jedziemy prosto !!! ( nie skręcamy w lewo gdyż droga zaprowadziła by nas do Rabczy ) droga jest dalej tylko jedna pnie się cały czas w górę aż do znudzenia i wycięczenia . Natomiast miejsce jest urocze między lasami , strumieniami i źródełkiem Helena ( woda zdrojowa ). Na poziomie około 900 m. zjazd do miejscowości Oravskie Vesel i dalej między lasami i łąkami do Jasienicy dalej Namiestovo i deptak przy zbiorniku Oravskim. Moczenie nóg w jeziorze to coś co nie da się opowiedzieć. Z Namiestova do Bobrova ( zachęcam przejście drogi Krzyżowej przy kościele ) Dalej to tylko 14 km do Jabłonki przez granicę , Lipnicę Wielką i Małą. Cała trasa liczy 87 km. i jest to pewne chociaż symulacja na mapie pokazuje o wiele więcej. Pozdrawiam i namawiam do tej trasy.

Ta trasa nie posiada jeszcze opinii.

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.