Ubierzcie się ciepło, bo zwiedzanie z przewodnikiem trwa godzinę w zimnicy schronu :) ale jest warto! Bez przewodnika nie ma po co wchodzić :) Dużo ciekawostek i kawał hi storii :) ...mniej ...więcej 17.03.2014
Spodziewałem się wewnątrz bunkra jakiejś repliki działa przeciwpancernego (tzn takowe było, ale nie w skali 1:1, tylko mała makietka działa z bunkra we Francji) albo też przynajmniej dwóch, trzech wagonów z pociągu sztabowego. Warto by wypełnić tę przestrzeń wewnątrz bunkra. Póki co na samym końcu widnieje - sorry za określenie - tandetna płachta z namalowanym frontem lokomotywy. Mimo wszystko, podobało mi się. Muszę jeszcze kiedyś do Jelenia się wybrać zobaczyć kolejny schron. ...mniej ...więcej 21.07.2013
Ciekawy zarówno wewnątrz jak z zewnątrz. Najlepiej odwiedzać go od kwietnia do października z uwagi na nietoperze które sobie tam sypiają;)
26.08.2011Budowę rozpoczęto wiosną wiosną 1940r. Początkowo zatrudnionych tu było ok. 1300 osób, głównie Niemców i Austriaków (Polacy pracowali jedynie przy robotach pomocniczych i transporcie). Później liczba zatrudnionych wzrosła do 3000 ludzi, a wśród pracujących pojawili się Włosi. Główny obiekt kompleksu w Konewce - żelbetowy bunkier - schron, ma długość 380m oraz przekrój ostrołuku mającego przy podstawie szerokość 15m i wysokość 9m, w którym między betonowymi peronami biegnie tor umożliwiający wjazd całego składu pociągu. W boku schronu kolejowego zbudowano zespół schronów technicznych mieszczących kotłownię, urządzenia wentylacyjne i siłownię elektryczną. Obiekty te łączyły ze schronem kolejowym trzy podziemne kanały techniczne. W skład kompleksu wchodziły również schrony mieszczące: stację pomp i uzdatniania wody, zbiornik i chłodnicę wody technologicznej. Ukończone obiekty zamaskowano przed możliwością wykrycia z powietrza, montując na stropach drewniane, kryte papą dachy, a na schronie kolejowym umocowano siatki maskujące i atrapy drzew. ...mniej ...więcej admin • 07.01.2008