Trasa pod względem nawigacyjnym bardzo łatwa, ale za to potrzebująca większej wytrzymałości fizycznej z racji sporych górek po drodze. Za to niezrównanym atutem tego odcinka są przepiękne widoki nie tylko po zdobyciu kolejnych szczytów, ale również jadąc wzdłuż Sanu, jak i mając przez ponad pół drogi widoki na rozciągający się obok Park Krajobrazowy Pogórza Przemyskiego. Zaczynamy od skrzyżowania przy ul. Powstańców Warszawy z którego kierujemy się na południe w stronę Białej. Jadąc tą główną drogą bez problemu dotrzemy do następnej miejscowości jaką jest Tyczyn. tutaj droga przyjmuje kierunek bardziej wschodni, ale trzymamy się jej cały czas. Jest to główna droga z której nigdzie nie skręcamy. W ten sposób ... trafiamy do Kielnarowej, a następnie Borku Starego gdzie z drogi widać wystające ponad czubki drzew wieże pobliskiego sanktuarium. Dalej tą samą drogą przejedziemy kolejno przez Brzezówkę i Hyżne trafiając do Dylągówki. Tutaj zaczynają się górki na naszej trasie. Serpentynami musimy wspiąć się na szczyt z którego rozpościerają się wspaniałe widoki na Pogórze Dynowskie. Na szczycie odbijamy drogą w prawo i mamy po raz kolejny serpentyny- tym razem w dół do miejscowości Szklary. Z tego miejsca aż do okolic Dynowa po lewej stronie będą nam towarzyszyć ciekawie wyglądające zarośnięte drzewami górki. W końcu nasza droga kończy się drogą w poprzek gdzie widzimy kierunkowskaz na Przemyśl (w lewo) i tam tez się udajemy. Tutaj będziemy poruszać się wzdłuż Sanu i jednocześnie Parku Krajobrazowego Pogórza Przemyskiego. Na dodatek przez kilkanaście kilometrów nasza trasa będzie się pokrywać z trasą Podkarpackiego Szlaku Architektury Drewnianej, dzięki czemu będziemy mieli możliwość obejrzeć po drodze między innymi kilka starach drewnianych kościołów np. w Bachórcu. W dalszym ciągu droga nie powinna sprawiać kłopotów nawigacyjnych z racji że przez kilkanaście kilometrów będziemy poruszać się tą samą drogą. Kolejno przez Bachórz, Bachórzec, Dubiecko do Nienadowej gdzie czeka nas sporych rozmiarów góra na którą trzeba się wspiąć. Za to później na każdego czeka wyśmienity zjazd do Babic (tu już na dole droga prowadzi zaraz przy Sanie i niedaleko kościoła po prawej stronie znajdziemy punkt widokowy z wspaniałym widokiem na San i Park Krajobrazowy) i Ruszelczyc. Dalej poruszamy się przez Krzywczę, Reczpol i w Korytnikach musimy zwrócić uwagę na skręt w prawo w stronę Krasiczyna. Po około 2 kilometrach i przejechaniu przez most jesteśmy w Krasiczynie tuż obok zamku, który jest pozycją obowiązkową do odwiedzenia na tej trasie. Następnie skręcamy w lewo i podjazdem kierujemy się powoli w stronę Przemyśla. Zjazdem przez Dybawkę docieramy do Prałkowic, za którymi jest już cel naszej podróży- Przemyśl. Do miasta wjeżdżamy ulicą Sanocką mijając po drodze bramę z czasów I wojny światowej. Na skrzyżowaniu prowadzącym na most skręcamy w prawo i docieramy na rynek i stare miasto które oferuje bardzo dużo starych budowli do zwiedzania.

• 3/5
    Wrażenia z przejazdu
    3/5
    Trudność trasy

Trasa na więcej czasu, ale warto. Polecam!

• 30.07.2016
  • Sądząc po zdjęciach trasa przepiękna

• 29.12.2009
  • Świetna trasa z pięknymi widokami, zabytkami itp. Warta przejechania dla każdego