Z Puszczy Stromieckiej do Kozienickiej

OZNAKOWANIE: Początkowo bez znaków, dalej czerwone znaki szlaku pieszego. KOMUNIKACJA PUBLICZNA: Początek wycieczki - stacja kolejowa w Dobieszynie, koniec wycieczki - stacja kolejowa w Lesiowie. Dobieszyn Ze stacji w Dobieszynie skręć w lewo, a po 150 m skieruj sie na utwardzoną drogę w prawo. Droga prowadzi przez malownicze pola, wśród luźno rozrzuconej zabudowy kolonii Sielce, a dalej Zadąbrowia. Klementynów Na rozjeździe przed wsią skręć w lewo, a po chwili w prawo, na asfaltową drogę. Po 1,5 km asfalt gwałtownie skręca na południe. Odbij w lewo. Po mniej więcej kilometrze na leśnym skrzyżowaniu skręć w prawo. Wjedziesz na przetykane sadami pola. Z niewielkiego wzniesienia widać w oddali wieżę kościoła w ... Głowaczowie. Głowaczów Do Głowaczowa wjedziesz os północnego zachodu. Wąskie uliczki doprowadzą Cie do głównej szosy Warka - Kozienice. Skręć w nią w prawo. Łagodny zjazd prowadzi do mostu nad Radomką. Twojej trasie zaczyna towarzyszyć czerwony szlak pieszy. Brzóza Wyjedź z Brzózy główną drogą, prowadzącą do Kozienic. Na skraju wsi znaki czerwone skręcają w prawo i wyboistym asfaltem wiodą na południowy wschód. Jedź zgodnie ze szlakiem. Stanisławów Zgodnie ze szlakiem skręć w prawo. Po ośmiuset metrach szlak skręca z głównej wiejskiej drogi w prawo i przez pola, a następnie skrajem lasu prowadzi nas do Marianowa. Marianów Przecinasz wiejską drogę i na dobre zagłębiasz się w Puszczy Kozienickej. Wjeżdżasz tym samym w obręb Kozienickiego Parku Krajobrazowego. Szlak prowadzi wąską leśną ścieżką. Po niecałych trzech kilometrach dojedziesz do szerokiego leśnego duktu. Skręć za znakami w prawo. Rezerwat "Zagożdżon" Skrzyżowanie leśnych dróg jest jednocześnie węzłem szlaków pieszych. Znaki żółte i "Twoje" - czerwone, skręcają w prawo, na południowy zachód. Jedziesz teraz główna trasą śródpuszczańską, tzw. Królewską Drogą. Trasa prowadzi wzdłuż granicy rezerwatu "Zagożdżon". Szlak przecina śródleśną polanę, a za nią asfaltową drogę, i ponownie zagłębia się w lesie. Rezerwat "Ponty" Przez puszczę płynie niewielka rzeczka, której spiętrzone wody tworzą malowniczy staw. W tym miejscu napotkasz znaki ścieżki dydaktycznej, prowadzącej z pobliskiego Przejazdu. Kilometr dalej dojeżdżasz do północnego skraju rezerwatu "Ponty'. Po ok. 1,5 km dojeżdżasz do miejsca, gdzie przed laty rozciągały się tory wąskotorówki. Dzisiaj z kolejki dowożącej drewno do tartaku w Pionkach pozostały jedynie nasypy. Granica rezerwatu skręca na południowy wschód,a Ty jedziesz dalej prosto Królewską Drogą. Mostek na Leniwej Szlak dociera do brukowanej drogi. Po chwili asfaltem dojedziesz do rzeczki Leniwej. Asfaltowa droga prowadzi skrajem wsi Stoki. 400. za mostkiem główna droga (a wraz z nią czarny szlak), prowadzi na południe. Trzymaj się znaków czerwonych, które ponownie dają nura do lasu. Asfalt ustępuje miejsca Szutrowi. Królewskiej Drodze towarzyszy cały czas nasyp kolejowy. Przecinasz dwie leśne drogi, łącząc ze sobą wsie położone po przeciwnych stronach puszczy. Po ok. 3,5 km szlak przechodzi przez wydmowy wał Jaroszkowej Góry. Rezerwat "Ciszek" Na południe od miejsca, gdzie kończy się nasyp kolejki, ciągną się lasy rezerwatu "Ciszek". Po 3,5 km jazdy przez rosnące na wydmach mieszane bory szlak doprowadza do skraju lasu. Po lewej ręce masz dolinkę niewielkiego strumienia o wdzięcznej nawie Żywa Woda. Szlak przecina asfaltowa drogę i wyprowadza na śródleśną polanę, prowadząc wśród zabudowań szeroką szutrówką. Po chwili po raz ostatni zagłębiasz się w lesie. Kiedy miniesz ostatnie drzewa, ukażą się bliskie już zabudowania Lesiowa. Lesiów Po dojechaniu do asfaltu skręć zgodnie ze znakami w lewo, a na kolejnym skrzyżowaniu - w prawo. 300 m dalej na rozjeździe dróg wybierz lewe odgałęzienie. Stacja kolejowa w Lesiowie Jeżeli do pociągu pozostało sporo czasu, możesz wybrać się nad płynącą równolegle do torów rzeczkę Mleczną. Na jej przeciwległym, lewym brzegu istniało średniowieczne grodzisko. Być może uda Ci się wypatrzeć jego pozostałości.

Ta trasa nie posiada jeszcze opinii.

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.