Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?

Chyba każdy z nas przyzna, że obecnie social media cieszą się ogromną popularnością, dlatego są tak ważnym kanałem promocji także dla Ciebie i Twojego obiektu. Chcesz dowiedzieć się jak je mądrze prowadzić, dotrzeć do większej ilości osób? Przeczytaj poniższy artykuł, podpowiemy :)

Dlaczego warto prowadzić kanały social media?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: łatwiej Cię znaleźć – nie tylko wyszukując konkretnie Twój obiekt, ale także po hasztagach czy udostępnieniach. Wiele osób uważa także, że jeżeli posiadasz takie konta oraz regularnie je prowadzisz, to jesteś także bardziej wiarygodny. Kanały social media mają być Twoja wizytówką, czymś, czym możesz się chwalić, a także sposobem dotarcia do nowych gości. Co warto prowadzić? Choć istnieje wiele możliwości, na początek warto poświęcić czas na Facebooka i Instagrama – to właśnie dzięki nim, możesz zyskać najwięcej.

facebbok 1024x613 - Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?

Co zamieszczać na kanałach social media?

Najprościej będzie, jeśli potraktujesz social media mniej biznesowo, a bardziej jak Twoje artystyczne dzieło. Czy zatem content (publikowane treści) powinien być taki sam na Facebooku i Instagramie? Poniżej porównanie tych obu platform.

Instagram

Twój Instagram musi przyciągać uwagę ładnymi zdjęciami. Oglądając go, gość ma sobie wyobrażać pobyt w Twoim obiekcie. Umieszczaj więc tam wszystko, co może przekonać go do przyjazdu właśnie do Ciebie.

  • Zdjęcia obiektu. Po prostu pokaż, gdzie Twój gość będzie spał. Zaprezentuj pokoje, obiekt z zewnątrz. Takie zdjęcia mają go upewnić co do wyboru właśnie Twojego noclegu. Zadbaj o ładne i czyste otoczenie wokół, tak aby nic nie rozpraszało uwagi.
  • Atuty. Wszystko, czym możesz się pochwalić. Pokazuj uroki przyrody czy miasta, w którym posiadasz obiekt. Widoki z okna, udogodnienia, które mogą zachęcić gości jak np. rowery, plac zabaw czy jacuzzi. Wykorzystaj też porę roku. Jesienią pokaż zbiory grzybów, latem pobliską wodę, a wiosną rozkwitające kwiaty. Jeśli przyjmujesz zwierzęta lub posiadasz własne – pokaż to! Zabaw się w artystę i wydobądź to, co najlepsze z Twojego miejsca. Nigdy nie wiesz co dokładnie zadziała na wyobraźnie Twoich gości.
  • Po prostu Twoi goście. Widzisz jak świetnie bawią się w Twoim obiekcie, grillują, odpoczywają na leżakach a dzieci bawią się na placu zabaw? Zapytaj o możliwość zrobienia zdjęcia na social media. Nic nie odda przecież zalet Twojego obiektu, jak prawdziwe emocje Twoich gości.
  • Jedzenie. Szczególnie ważny punkt, jeżeli posiłki są oferowane w Twoim obiekcie. Pokaż zatem, jakie pyszności serwujesz. Jeżeli u Ciebie w obiekcie jedzenie nie jest dostępne, pokaż co dobrego mogą zjeść w Twoim mieście. W końcu jak to mówią – przez żołądek do serca!

Facebook

Na Facebooku nie umieszczaj dokładnie tego samego, co na Instagramie. Tutaj możesz pozwolić sobie na większą dowolność co do postów. Dlaczego? Instagram ma służyć ukazywaniu walorów Twojego miejsca za pomocą zdjęć, Facebook natomiast sprawdzi się lepiej do przekazywania informacji. Udostępniaj ciekawe rzeczy, które pokazują Twoją okolicę, atrakcje w pobliżu czy wydarzenia. Możesz też zamieszczać informacje o aktualnych promocjach, dostępnych terminach czy nawet sprzyjającej wypoczynkowi pogodzie.

fb1 - Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?
ostrowo - Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?
termin - Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?

Pamiętaj, by było schludnie

Ważne, by to co publikujesz, przyciągało odbiorcę, a nie go odstraszało. Twoje posty nie mogą zawierać błędów. Zbyt duża ilość emotek również nie jest wskazana, ponieważ Twój post będzie wyglądał po prostu zabawnie – w niekoniecznie dobrym tego słowa znaczeniu.

Chcesz pozyskać nowych gości?

Większe zasięgi – jak je zdobyć?

Skoro wstawiamy posty, to oczywiste jest, że chcemy, żeby ktoś je polubił – dlatego tak ważne są zasięgi postów, czyli liczba osób, która je zobaczy.

  • Odpowiednia godzina. Wstawiaj post wtedy, kiedy obserwujące Cię osoby korzystają z aplikacji. Zazwyczaj są to godziny popołudniowe/ wieczorne, ale bez problemu możesz sprawdzić jak wygląda to dokładnie w Twoim przypadku.
  • Dodawaj posty regularnie. Mądrym rozwiązaniem będą trzy posty tygodniowo. Nie musisz tego robić codziennie. Jeżeli kompletnie brakuje Ci pomysłu, nie masz czasu – nie dodawaj nic. Lepiej chwilę się wstrzymać niż dodać coś, co nie jest ciekawe. Liczy się również jakość!
  • Oznaczaj posty. Na obu tych platformach masz możliwość dodania lokalizacji. Pamiętaj o niej zawsze. Na Instagramie popularną techniką jest oznaczanie profili portalów noclegowych, tak jak właśnie Noclegowo. Gdy na zdjęciu pojawiają się znajome osoby, również je oznacz. Dzięki temu post dotrze do większej ilości osób.
  • Unikaj dodawania linków. Linki w postach ograniczają zasięgi postów. Jeśli już chcesz je dodawać, umieść link w komentarzu a w treści posta napisz, gdzie można go znaleźć.
  • Używaj #hasztagów. Ta opcja szczególnie ważna jest na Instagramie. Hasztagi powinny być dopasowane do tematyki, w której prowadzisz profil. Dobre przykłady znajdziesz wyżej, gdzie omawialiśmy tematykę postów na Instagram.
  • Komentuj, lajkuj posty grupy docelowej. W ten sposób zyskasz nie tylko nowych obserwatorów, a co za tym idzie – zasięgi, ale także większe zaufanie wśród być może przyszłych gości. Przyjeżdżają do Ciebie głównie rodziny z dziećmi? Komentuj posty np. pod hasztagiem #rodzina. Komentarze muszą odnosić się bezpośrednio do posta i być spersonalizowane. Nikt nie lubi otrzymywać komentarzy pisanych z automatu jak np. “Super, zapraszamy do nas”.
social media 1024x683 - Social media obiektu noclegowego, czyli jak prowadzić je dobrze?

Mamy nadzieję, że te wskazówki będą dla Ciebie pomocne przy prowadzeniu social mediów. Nie bój się eksperymentować i działaj. Zobaczysz, że to wcale nie takie trudne!

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

Opublikowano:

Autor:

W Noclegowo od 2018 roku zajmuje się marketingiem oraz PR. Dzięki zgromadzonej wiedzy, wspiera klientów w zagadnieniach optymalizacji oferty czy najmu krótkoterminowego. Prywatnie pasjonuje się makijażem oraz tańcem.

2 komentarze

Zuzanna Maciejewska

Cieszę się, że materiał spełnił swoją rolę :) Pozdrawiamy!

Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prowadzisz wynajem na doby?

Ten ebook jest dla Ciebie!