Synchronizacja z Booking na Noclegowo

Korzystając z wielu platform rezerwacyjnych niezbędna jest ich synchronizacja kalendarzy. Pomoże to uchronić przed problemami w postaci dublujących się rezerwacji.

Popularną platformą, z której korzysta wielu gospodarzy reklamujących się w Noclegowo jest Booking. Pojawiają się często pytania jak zintegrować ofertę w naszym serwisie z tym systemem. Mamy na to dwa sposoby.

Synchronizacja z Booking – channel manager

Pierwszy z nich to integracja channel manager. Obecnie nasz system rezerwacji jest zsynchronizowany z najpopularniejszymi channel managerami. Wśród nich są Profitroom, IdoBooking, Hotres, YieldPlanet. Wszystkie są zintegrowane również z platformą rezerwacji Booking. Jeśli korzystasz z któregoś z nich to wystarczy, że w channel managerze wprowadzisz zmiany dotyczące zajętych terminów i cen, a one automatycznie zostaną naniesione na wszystkie Twoje oferty w serwisach rezerwacyjnych, w których wykonałeś synchronizację. Tak samo ma się sytuacja z rezerwacją natychmiastową, która została wykonana przez Booking. Przez synchronizację z channel managerem zostaje ona automatycznie wprowadzona do kalendarza w Noclegowo. Tym sposobem w czasie rzeczywistym są blokowane terminy, które zostały zarezerwowane.

Synchronizacja kalendarza w Noclegowo

Drugi sposób to synchronizacja iCal. Ofertę w Noclegowo możesz zsynchronizować kalendarzem ze swoją ofertą w Booking. Pamiętaj, w przypadku tego sposobu nie ma możliwości synchronizacji cen. Tutaj odbywa się wyłącznie synchronizacja kalendarza, czyli zajętych terminów. Synchronizacja jest bardzo prosta. Wystarczy, że z zakładki Kalendarz przy pomocy opcji Eksportuj kalendarz pobierzesz link do kalendarza i wstawisz go w odpowiednim miejscu w serwisie Booking. Musisz również pobrać link do kalendarza iCal z Booking i wstawić go w Noclegowo w zakładce Kalendarz pod linkiem Importuj kalendarz. Po wykonaniu tych kroków synchronizacja będzie dwustronna. Rezerwacje, które będą pojawiały się w naszym serwisie będą wprowadzane do Booking. Z kolei rezerwacje, które zostaną złożone przez Booking pojawią się u nas w postaci zajętych terminów.

Overbooking – jak go uniknąć?

Synchronizacja oferty w naszym serwisie z Booking oraz innymi zewnętrznymi platformami pozwala zaoszczędzić czas i zapewnić sobie aktualny kalendarz. Wtedy w przypadku korzystania z opcji rezerwacji z potwierdzeniem ręcznym rezerwacji nie będziesz musiał za każdym razem odrzucać rezerwacji na zajęte już terminy. Na kalendarzu będzie widać, że termin jest zajęty. Gość nie będzie mógł więc złożyć prośby o rezerwację na dany termin.

Z kolei w przypadku posiadania rezerwacji natychmiastowych uchronisz się przed overbookingiem, ponieważ Twój kalendarz będzie na bieżąco aktualizowany.


Oceń artykuł: