Jak zachęcić gości do pobytu, gdy panuje koronawirus?

Koronawirus wciąż jest tematem bardzo gorącym. Dzisiaj pojawiła się informacja o pojawienia się przypadku w Polsce i niestety musimy liczyć się z pojawieniem się kolejnych. Taka sytuacja oczywiście nie pozostaje bez echa dla osób prowadzących biznes najmu krótkoterminowego. Jak zachęcić gości do pobytu?

Śledź wszystkie informacje

Codziennie pojawiają się nowe wzmianki o kolejnych przypadkach zachorowań bądź informacje o tym, jak się chronić przed zakażeniem koronawirusem. Media cały czas ten temat nagłaśniają tym samym napędzając dodatkowy strach wśród społeczeństwa. Śledzenie aktualnych informacji nie jest więc szczególnie trudne. Aby uspokoić swoich gości, warto po prostu „ogarniać” sytuację. Problem w Polsce jeszcze nie jest tak rozległy jak np. we Włoszech, ale turyści coraz częściej odwołują rezerwacje również w naszym kraju. Nic dziwnego, każdy w końcu chce zminimalizować ryzyko swojego zachorowania.

Zadbaj o dezynfekcję

Najważniejsze, czyli dokładna dezynfekcja. Jest ona kluczowa, jeśli chcemy, aby bezpieczni byli nasi goście, ale również Ty czy Twoi pracownicy. Dobrym pomysłem będzie zwiększenie nakładów na środki czystości i dezynfekcję. Porozmawiaj z osobami, które sprzątają obiekt noclegowy, aby teraz w czasie największego zagrożenia szczególnie zadbały o czystość obiektu. Istotny jest każdy szczegół, nawet oczyszczanie klamek czy wszelkich często dotykanych przedmiotów.

Główny Inspektorat Sanitarny również przygotował instrukcje postępowania dla branży hotelarskiej (bądź najmu krótkoterminowego), gdy panuje koronawirus, z której zdecydowanie warto skorzystać.

Poinformuj gościa jakie podejmujesz kroki

Gdy już wdrożysz wymienione wcześniej aspekty do swojego obiektu, zamieść informacje o tym w swojej prezentacji. Pokażesz tym, że jesteś świadomy istniejącego zagrożenia i stosujesz wszystkie środki ostrożności, prowadząc swój biznes. Oczywiście, napisz o tym tylko wtedy, kiedy jest to prawdą! Zaniepokojony turysta prędzej wybierze obiekt od świadomego właściciela niż takiego, który uważa, że problem nie istnieje.

Nie namawiaj a zaproponuj inny termin

Prawdopodobnie większości gospodarzy przydarzy się, że spotkają się z odwołaniem noclegu przez gościa w związku ze strachem przed zarażeniem. Nasza rada? Nie namawiaj na przyjazd! Postaw się w jego skórze i zrozum. Taka sytuacja mogła się przydarzyć również Tobie. Nie można więc mieć do gościa pretensji. Jeżeli nie zgodzisz się na anulację, gość z pewnością i tak nie przyjedzie, ale w dodatku zapamięta zaistniałą sytuację i nie wybierze Twojego noclegu ponownie. Jeszcze gorzej, gdy z tego powodu napisze o Tobie negatywne komentarze w internecie. Zamiast narażać się na takie sytuacje – pozwól odwołać ją bez konsekwencji w związku z zaistniałą sytuacją lub zaproponuj inny termin, gdy temat koronawirusa już nieco przycichnie. Pozostawisz po sobie miłe wspomnienia i prawdopodobnie następnym razem gość również wybierze Twój nocleg.

Zobacz też

Popularne

1 Comment

  1. Niestety, ostatnio była plaga odwołań rezerwacji z powodu koronawirusa. Osobiście zastosowaliśmy u nas mocną komunikację i kampanię dla klientów, którym zbliża się termin rezerwacji. Do tego zmodyfikowaliśmy opisy apartamentów. Dodaliśmy informację o dezynfekcji po każdym gościu.
    Na chwilę obecną zniknęły odwołania. Goście zaczęli znowu rezerwować. Wygląda na to, że sytuacja opanowana 🙂

Comments are closed.