4 kroki do sukcesu – pozyskaj gości dzięki skutecznej ofercie

Wynajem krótkoterminowy to niełatwy biznes, jednak dobrze przemyślany potrafi przynieść duże dochody i zadowolenie. Jakie są 4 kroki by osiągnąć sukces i przyciągnąć gości?

1.Zadbaj o unikalny content

Content to nic innego jak po prostu treść Twojej oferty czy ogłoszenia. Nie chodzi tu tylko o tekst, ale także o zdjęcia obiektu, które jak już wiesz, są kluczowe do pozyskania gości.

Nie przesadzaj z ilością

Zdjęcia są ważne, ale nie popadaj w paranoje. Zazwyczaj wystarczy do 15 zdjęć Twojego obiektu noclegowego. Mają one pomóc wyobrazić sobie potencjalnemu gościowi pobyt u Ciebie. Pamiętaj zatem, by budziły dobre emocje. Skup się na oświetleniu, wysokiej jakości zdjęć, dekoracji i ciekawych akcentach. Przydatny będzie tutaj home staging, który pomaga przyciągnąć gości. Dowiedz się, jak zrobić idealne zdjęcie obiektu lub jak zastosować home staging!

Zaprezentuj swoje udogodnienia

Podróżujący używają średnio ok. 7 filtrów by znaleźć dla siebie idealny nocleg. Zmaksymalizuj zatem liczbę tych wyszukiwań, pamiętając o wszystkich dostępnych udogodnieniach w Twoim obiekcie. Podkreślisz dzięki temu wszystkie zalety i korzyści, które masz do zaoferowania. Zastanów się również nad wirtualnym spacerem. Gość poczuje się jakby był już u Ciebie na miejscu! Nie zapomnij także pochwalić się tymi udogodnieniami w prezentacji swojego obiektu w Noclegowo.

Aktualna treść to podstawa

Okresowo wraz np. z nowym sezonem, pamiętaj o zmianie ceny, nagłówku czy zdjęcia głównego. Zdjęcie obiektu w śniegu zdecydowanie może nie przyciągnąć uwagi latem lub wiosną, gdy o zimie chcemy już zapomnieć. Zbliża się majówka? Ustaw zatem nagłówek, który właśnie do tego nawiązuje. Gość wie, że oferta jest aktualna i wzbudza w nim to większe zaufanie. Zobacz jak napisać dobry opis obiektu noclegowego!

2.Zobacz czego brakuje w Twojej okolicy i ustaw konkurencyjną stawkę

Zobacz czego brakuje w Twojej okolicy

Najważniejsze jest żebyś wiedział lub wiedziała, kto przyjeżdża do miejsca, w którym prowadzisz obiekt. Zaoferuj im wtedy to, czego inne obiekty nie mają. Jeżeli są to rodziny z dziećmi to może warto pomyśleć o jakimś placu zabaw, pokoju wspólnej zabawy dla dzieci, czy może o udogodnieniach w pokoju, takich jak łóżeczko dla dziecka. Otwórz się na potrzeby Twoich gości!

Przeanalizuj ceny konkurencji

Zobacz ceny obiektów w Twojej miejscowości i porównaj standard. Być może Twoja cena jest zbyt wysoka w porównaniu do obiektu o lepszym standardzie i to właśnie jego rezerwują goście. Dopasują ją odpowiednio, by była ona kusząca dla potencjalnych gości.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

3.Odpowiadaj na zapytania i akceptuj rezerwacje

Odpowiadaj na zapytania

Pamiętaj, że dla gościa liczy się czas. Nie lubi czekać długo na odpowiedź bo prawdopodobnie jeżeli mu się znudzi, znajdzie inny obiekt, który odpisze mu szybciej. W razie niejasności odpowiadaj na zapytania konkretnie, nie odsyłaj na inne strony, tak by doprowadziły one do rezerwacji Twojego obiektu.

Akceptuj rezerwacje

Nie pozwól by rezerwacje gości pozostały bez odpowiedzi. Jeżeli nawet dany termin masz jednak zajęty, to pamiętaj by odpowiedzieć. Gość przynajmniej zobaczy, że się starasz i okazujesz mu szacunek. Być może wybierze inny termin lub po prostu przyjedzie do Ciebie następnym razem.

4.Zbieraj wspaniałe opinie

Przeglądaj opinie obiektów podobnego do Twojego

Z opinii gości zawsze jesteś w stanie dowiedzieć się czegoś ciekawego. Wyciągnij wskazówki, które pomogą Tobie zdobyć lepsze opinie lub zdobyć je w ogóle. Nie ważne czy obiekt ten ma oceny słabe lub bardzo dobre, z każdego takiego “śledztwa” jesteś w stanie dowiedzieć się czegoś nowego!

Dowiedz się skąd się biorą najlepsze opinie

Na podstawie już przejrzanych przez Ciebie opinii, możesz pomyśleć co sprawia, że goście zostawiają obiektom maksymalną ocenę. Może się okazać, że to jakiś miły podarunek na udany wypoczynek jak np. wino. Często małe gesty mogą prowadzić do niesamowitych recenzji czy nawet samych rezerwacji. Dowiedz się jak dokładnie pozyskiwać opinie od gości!

Chcesz pozyskać nowych gości?

Opublikowano:

Autor: Zuzanna Maciejewska

Aktywna w społeczności akademickiej studentka ekonomii. Interesuje się marketingiem i copywritingiem. Na pierwszym miejscu stawia chęć rozwoju, a prywatnie miłośniczka tańca i sportu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *