Jak zadbać o gościa podczas sylwestrowego pobytu?

Chcesz by po sylwestrowym pobycie u Ciebie gość miał tylko i wyłącznie pozytywne wrażenia? Musisz o niego zadbać już od samego początku. Wydawać by się mogło, że udany pobyt zaczyna sie pierwszego dnia, kiedy gość przekroczy próg naszego hotelu, pensjonatu czy ośrodka wypoczynkowego. Ma to jednak miejsce często wiele tygodni wcześniej. Na pobyt i jego ogólną ocenę składa bowiem kilka etapów.

Zanim dojdzie do rezerwacji

Musisz przygotować ofertę sylwestrową, która zwróci na siebie uwagę. Zadbaj o chwytliwy tytuł oraz zachęcające zdjęcie główne. Zwróć uwagę na treść oferty. Ważne, żeby była wyczerpująca, czyli odpowiadała na możliwie wszystkie pytania potencjalnych rezerwujących. Koniecznie podaj informacje o dokładnym zakresie pakietu oraz o cenie. Podaj ceny dodatkowych atrakcji oraz ustal jasne zasady odwołania rezerwacji, skrócenia pobytu czy rezygnacji z części atrakcji.

Bardzo ważne, by oferta była zgodna ze stanem faktycznym. Unikaj nadmiernego koloryzowania, bo naprawdę nie warto narażać gości na rozczarowanie. Lepszy efekt końcowy przyniesie skupienie się na rzeczywistości.

W trakcie rezerwacji

Nie pozwól, by jakakolwiek wiadomość lub telefon dotyczący rezerwacji umknął uwadze. Odpowiedz na każdą próbę kontaktu z Tobą. Jeśli nie możesz odebrać telefonu w danej chwili po prostu oddzwoń. Staraj się też jak najszybciej odpisywać na wiadomości. Przygotuj sobie szablony odpowiedzi, co znacznie przyspieszy obsługę zapytań i zautomatyzuje Twoją pracę. Okaż gościom realne zainteresowanie, dopytaj o ich wątpliwości, motywuj do rezerwacji. Możesz stosować motywację w postaci czasowego ograniczenia rezerwacji miejsca w ramach korzystniejszej oferty. A nawet jeśli nie dojdzie do rezerwacji zapytaj z jakiego powodu nastąpiła rezygnacja.

Bezpośrednio przed pobytem

Bądź cały czas w kontakcie z gościem. Jeśli zajdzie jakaś zmiana w zakresie pakietu albo dodatkowych atrakcji to koniecznie poinformuj o tym wszystkich, którzy rezerwowali. Wyprzedź potencjalne rozczarowanie, które mogłaby spowodować informacja o zmianach wypowiedziana podczas meldowania się. Informuj również gości, o tym jak najłatwiej dotrzeć do Twojego obiektu, podaj wszystkie niezbędne informacje potrzebne do zameldowania się. Przygotuj sobie szablony korespondencji, którą będziesz wysyłał do gości. Pomogą one w automatyzacji kontaktu.

Podczas meldunku

Sposobów meldowania może być wiele. Teraz stosowane są bardzo różne formy. Od tradycyjnego meldowania na recepcji do bezobsługowego samodzielnego meldowania się przy użyciu zamków na kod. Niezależnie jaką formę meldowania masz w swoim obiekcie pamiętaj, aby podczas kontaktu z gościem być wyrozumiałym otwartym na potrzebę pomocy, jak również zainteresowanym rozwianiem ewentualnych wątpliwości.

Podczas meldowania daj również możliwość zapoznania się z regulaminami i instrukcjami dotyczących parkingu czy dodatkowych atrakcji. Przygotuj również dla przybyłego gościa małą niespodziankę. Może to być na przykład regionalny wyrób typu konfitura owocowa czy serek góralski – oscypek. Wszystko zależy od Twojej pomysłowości.

W trakcie pobytu

Przede wszystkim słuchaj gościa i bądź do jego dyspozycji. Bądź blisko, ale nie bądź nachalny. Reaguj na jego wszystkie zgłoszenia. Nie bagatelizuj nawet najmniejszej zgłaszanej uwagi. To zaprocentuje zarówno dla gościa udanym pobytem, jak i dla Ciebie dobrą opinią pozostawioną przez zadowolonego gościa. Przygotuj rekomendacje dotyczące spędzania wolnego czasu czy najlepszych restauracji w Twojej okolicy. Zadbaj również o zniżki do pobliskich atrakcji, na przykład na stok narciarski czy do aquaparku. To wszystko stworzy pozytywny wizerunek Ciebie, jako gospodarza oraz sprawi, że gość poczuje się zaopiekowany.

Na koniec pobytu

Zapytaj gościa o opinię o pobycie u Ciebie. Zaproś do przyjazdu na kolejny pobyt, czy to świąteczny, czy wakacyjny, a może na kolejnego sylwestra. Poproś o dodanie opinii w serwisie, gdzie znalazł Twoją ofertą sylwestrową, jak również na Twoich profilach w  mediach społecznościowych czy wizytówce Google. Daj się zapamiętać na dłużej. Być może poprzez mały gest, jakim jest zniżka na kolejny pobyt czy powitalne śniadanie gratis, a być może poprzez miłe, wyjątkowe słowo. Pamiętaj, przede wszystkim bądź sobą.

Po zakończeniu pobytu

Zachęcaj do dodania opinii, a jeśli się pojawią odpowiadaj na nie. Zapisz sobie numer telefonu lub adres e-mail w bazie kontaktów Twoich gości. Jeśli będziesz realizował wysyłkę swojej oferty również będziesz mógł jemu przekazać swoją propozycję. Możesz później również przygotować specjalną ofertę dla tego gościa, dostępną tylko dla wybranych, stałych klientów. Tak jak widzisz na pozytywną opinię o pobycie sylwestrowym składa się wiele elementów. Musisz pamiętać, że w każdym momencie tworzy się historia Twojego kolejnego zadowolonego gościa. Wykorzystaj to!


Organizujesz Sylwestra?

Pozyskaj gości z Sylwestrowo.pl