Wyjazd z ulicy Łabiszyńskiej spod Basenu. Można tam zostawić samochód na parkingu piętrowym. Przecinamy Trasę Toruńską, skręcamy w lewo w ulicę Kopijników i zaraz w prawo w Białołęcką, którą prowadzi nas aż do Kanału (około 4 km). Ten etap jest szosowy. Może być duży ruch, zwłaszcza w niedziele w czasie giełdy samochodowej. Ale można jechać chodnikiem. Następnie na skrzyżowaniu z ulicą Ciesielników Białołęcka odbija w prawo w dół. Widzimy po lewej stronie Kanał Żerański wzdłuż którego kontynuujemy jazdę, w dalszym ciągu po asfaltowej/betonowej ulicy Białołęckiej aż do pętli autobusowej i bazy budowlanej. Objeżdzamy bazę z prawej strony. Zaczyna się droga bita. Jedziemy nią aż do skrzyżowania z ulicą Kobiałk... i. Tam przejeżdzamy przez most i ostro skręcamy w prawo i w dół nad Kanał. Ścieżka prowadzi nas wzdłuż Kanału tym razem po lewej stronie Kanału aż do Nieporętu. Gdy śnieżka się skończy skręcamy w lewo i zaraz w prawo w Jana Kazimierza pod wiaduktem kolejowym. Potem prosto do ronda i w prawo w Zegrzyńską. Po przejechaniu nad Kanałem skręcamy w lewo przy stacji benzynowej w ulicę Wojska Polskiego. Po 500m ścieżką rowerową dojeżdzamy na postój w porcie Piława po lewej stronie. Powrót nie jest zaznaczony na mapie ale przebiegał dokładnie tą samą trasą. Długość całej trasy wg licznika wyniosła 41,7 km.

Trudność trasy

Doskonała trasa, sielska atmosfera, piękne widoki i na końcu duża woda nad Zalewem Zegrzyńskim. Mieszkam na Bielanach i wybierałem dotąd trasy typu Kampinos, las Młocińsk i/Bielański, brzeg Wisły etc. Ta trasa jest dla mnie cudownym odkryciem, jeżdżę w każdy wolny dzień. No i dystans też sensowny: 60km z domu nad wodę i z powrotem. Doprawdy rewelacja!

• 15.08.2022
    Trudność trasy

Trasa idealna na graver, czy górski rower, szosa może mieć delikatne problemy ponieważ jakieś 1/4 trasy to szuter. Nie polecam zdecydowanie zaczynać trasy od ulicy Białoł ęckiej. Ruch czasem bywa sporawy a nie ma ścieżki rowerowej, i co to za jazda wzdłuż jezdni ???? polecam rozpaczać od ulicy marywilskiej. jadąc z centrum przed mostkiem na kanale zeranskim skręcamy w prawo w las (będą leżę zręby drewna )i kierujemy się cały czas wzdłuż kanału do samego Zegrza. Trasa na początku trochę leśna/szutrowa potem nowa ścieżka rowera

• 29.04.2021
  • 2/5
    4/5
    Trudność trasy

Szczerze mówiąc, to nie wiem jak można było ustawić trudność trasy na 1.45/5, no chyba, że zostało to dodane z 10 lat temu. Trasa aktualnie ma trudność przynajmniej 2.5/5 , a w pewnych momentach robi się 4/5, bo są tam robione jakieś roboty i są duże warstwy piachu, co powoduje olbrzymie trudności z przejechaniem, szczególnie jak się jedzie szosówką :) - roboty po lewobrzeżnej stronie kanałku zaczynają się od ok. Strużańska (632) i są aż do ok. Izabelińska. Jak ktoś jedzie rowerem MTB to z palcem w nosie zrobi tą trasę i nawet nie zauważy trudności, ale jeśli ktoś jedzie rowerem Miejskim lub Szosówką, to będzie czasem pod nosem "coś" mówił :P Jakoś za wiaduktem Izabelińska można wjechać na Jana Kazimierza i jechać sobie po prawej stronie chodnikiem - nie jest on duży i nie można jechać szybko, ale spokojnie da się wymijać z innymi rowerzystami jadącymi z naprzeciwka; jest przynajmniej bezpiecznie.

• 13.07.2020
    Trudność trasy

"Moja" trasa, często tam jeżdżę, bo wśród zieleni, bezpośrednio nad wodą. Czasem, w weekendy bywa tłoczno.

• 02.06.2017
  • Proszę o jazdę wzdłż kanału na wysokości Nieporętu bardzo ostrożną a nawet wolną . Maksymalna prędkość to 15 km/h. To jest trakt spacerowy , jest dużo spacerowiczów z dzi ećmi i pieskami .

• 01.06.2017
  • 4/5
    Trudność trasy

Cześć, mam prośbę jeżeli już ktoś jedzie to ścieżką niech zwraca uwagę na pieszych spacerujących z dziećmi i zwierzętami. Przypominam, że jest to "Ciąg pieszo rowerowy" oznakowany (częściowo rozkradzionymi niestety) symbolami Znak C-16/C-13 . Wypada respektować ten znak z uwagi, ze nie jesteśmy u Siebie w Warszawie tylko w innym mieście jakby nie mówić(Legionowie)

• 24.08.2016
  • 3/5
    Trudność trasy

Wyjazd z Warszawy kiepski, w większości po chodnikach z płyt, czasem lekko przysypanych piachem. Następnie krótki odcinek po szerokiej, ubitej drodze gruntowej z dużą ilo ścią kolein i wyrw. Potem już tylko bardzo długi odcinek wąskiej ścieżki, który jest w porządku.

• 08.07.2016
  • łatwa trasa dla rodzin z dziecmi

• 10.06.2016

Bardzo przyjemna relaksująca wycieczka

• 13.03.2016

trasa super

• 06.07.2015
    Trudność trasy

przyjemna trasa przy kanałku, łatwa, niewielki ruch i

• 05.07.2015

Super relaks!!!

• 07.06.2014
    Trudność trasy

Trasa jest fajna gdy się utrzymuje prędkość między 25 a 30 km/h. Przy prędkościach niższych można zanudzić się na śmierć. Trasę polecam przejechać we wczesnych godzinach rannych, do 9 tej gdyż póżniej są setki rowerzystów przemierzających tę trasę rekreacyjnym tempem a wyprzedzanie na tej trasie czasami jest utrudnione. Polecam jednak trasę wydłużyć aż do Serocka gdyż napotkamy tam na tereny bardziej techniczne.

• 24.11.2013

Zajebista trasa;)

• 12.11.2013
  • Za każdym razem trasa sprawia dużo frajdy

• 06.09.2013
    Trudność trasy

Warto dojechać do celu....bardzo fajna trasa.

• 02.09.2013
    Trudność trasy

Bardzo fajna trasa polecam.

• 07.08.2013
    Trudność trasy

Bardzo malowniczy jest ten fragment nad samym kanałem. Fajna i szybka trasa.

• 06.08.2013
  • 4/5
    Trudność trasy

Trasa ok:) chociaż nie zgodzę się, że aż tak oblegana w weekend. polecam na niedzielne popołudnie:)

• 07.07.2013
  • Super :)

• 13.04.2013

Super trasa

• 13.04.2013
  • Przyjemna trasa, oprócz kilku momentów...

• 23.08.2011
  • Naprawde piękna trasa

• 19.07.2011
  • Świetna na dłuższy wypad weekendowy

• Dość mocno oblegana przez weekend

• 18.07.2011
  • Super opis, dokładnie tak to wygląda.

• 10.07.2011
  • naprawdę polecam, zwłaszcza kanał :)

• 16.05.2011
  • Dobra do jazdy, choć nieurozmaicona.