Zniszczenia w obiekcie na wynajem krótkoterminowy – jak się przed tym ustrzec?

Prowadząc biznes najmu krótkoterminowego, często okazuje się, że nie wszystko działa tak pięknie, jak miało. Nie wszyscy goście są mili, nie każdy wystawia dobrą opinię, a w rzadkich przypadkach – obiekt może zostać zniszczony. Istnieją jednak pewne sposoby, aby zniszczenia w obiekcie na wynajem zminimalizować.

Zapewne ważne jest dla Ciebie, aby zapewnić swoim gościom odpowiedni standard. Dbasz o czystość, starasz się, by każdy w Twoim obiekcie czuł się jak u siebie. Niestety jedna wizyta może spowodować wiele szkód. Jak się od nich ubezpieczyć? Co warto zrobić? Spokojnie, podpowiemy.

Niewielkie szkody

Pamiętaj, że nie każde zniszczenie jest takie samo, a przyjmując gości, musisz się wykazać pewną wyrozumiałością, niezależnie od tego, jak bardzo będziesz dbać o swój obiekt.

Warto zwrócić tu szczególną uwagę na gości, którzy przyjeżdżają z dziećmi czy ze zwierzętami. Ktoś może przypadkiem wylać sok, zabrudzić delikatnie chodnik czy ściany. Niekoniecznie takie zachowania wynikają ze złośliwości, ale również przypadku czy nieuwagi.

Zniszczenia w obiekcie na wynajem krótkoterminowy – jak się przed tym ustrzec?

Jak się ustrzec przed poważnymi zniszczeniami?

Spisz wyposażenie swojego mieszkania

Jeżeli jeszcze nie prowadzisz biznesu, a dopiero zaczynasz – koniecznie zrób dokładną inwentaryzację, zanim zaczniesz przyjmować gości. Jeżeli jednak już w nim działasz – możesz to zrobić nawet teraz. Z pewnością taka lista nie zaszkodzi, a może Ci pomóc w przyszłości. W razie nieprzyjemnej sytuacji, masz dowód na to, co było na wyposażeniu obiektu.

Nie zostawiaj cennych dla siebie rzeczy

Pamiętaj, by w obiekcie były tylko i wyłącznie takie przedmioty czy sprzęty, które nie mają dla Ciebie wartości sentymentalnej. Takie zniszczenia mogą być dla Ciebie szczególnie rozczarowujące. Zostaw je więc bezpiecznie w swoim domu i miej pewność, że nie ulegną nawet przypadkowemu wypadkowi.

Sprawdzaj swoich przyszłych gości

Wiadome jest, że nie sprawdzimy każdego przybywającego do obiektu gościa, ale jeżeli masz na przykład pewne podejrzenia – warto to zrobić. Jak? Po pierwsze, zawsze pobieraj od gościa takie dane jak imię, nazwisko oraz telefon, by w razie czego, łatwiej Ci było namierzyć taką osobę. Po drugie na przykład na Facebooku w grupie Michała Borychowskiego „Wynajem krótkoterminowy” istnieje tzw. czarna lista gości, gdzie gospodarze z całej Polski gromadzą osoby, które podczas swojego pobytu nie zachowały się „odpowiednio”. Jeżeli zatem Twój przyszły gość się na niej znajduje, nie narażaj się na niepotrzebne niebezpieczeństwo i nie przyjmuj go do swojego obiektu.

Pobieraj kaucję

Dobrym sposobem, by zniechęcić gości do wykonywania szkód w Twoim obiekcie (nawet jeśli po części mieli taki zamiar) jest po prostu zwrotna kaucja. Jeżeli goście przyjadą i nic się nie stanie – oddajesz kaucję w całości. W razie, gdyby w obiekcie powstały zniszczenia, możesz potrącić część lub całą kaucję, w zależności od wartości zniszczenia. Pamiętaj jednak by nie być drobiazgowym i nie potrącać kaucji za niewielkie szkody, takie jak wspomniane już wcześniej. Z takimi kosztami przy prowadzeniu tego typu działalności, musisz po prostu się liczyć. Nie narażaj się na negatywne opinie od gości, którzy nie mieli wobec Ciebie złych intencji.

Napisz regulamin oraz ustal zasady pobytu

To zdecydowanie jeden z najistotniejszych elementów, który nie dość, że pozwoli Ci się ustrzec, to także zabezpieczy Cię w razie dokonanych już szkód. Zawrzyj w nim wszystkie istotne informacje jak np. wysokość kaucji. O tym jak dokładnie napisać regulamin pisaliśmy już w tym artykule –> Jak napisać regulamin obiektu noclegowego? Wzór regulaminu z omówieniem. Najważniejsze informacje powinny znaleźć się także w prezentacji Twojego obiektu. Określ np. czy akceptujesz zwierzęta lub czy można palić w obiekcie. Te opcje są do Twojej dyspozycji w Panelu Obiektu w zakładce „O obiekcie”

Ubezpiecz swój obiekt od zniszczeń

Są firmy, które ubezpieczają nieruchomości prowadzone na najem krótkoterminowy. Ubezpieczenia te obejmują kradzieże, włamania czy akty wandalizmu, a więc poważne zniszczenia Twojego obiektu. Jedną z takich firm, która ma tego typu ubezpieczenie to Aviva i nosi ono nazwę innovaBnB. Warto się więc z nim zapoznać, by przy tego typu sytuacjach – mieć spokojną głowę.

Biznes wynajmu krótkoterminowego nie jest łatwy i zdajemy sobie sprawę, że niektóre sytuacje bywają naprawdę trudne. Jednak spokojnie! Goście zazwyczaj szanują i dbają o miejsce noclegu. Takie sytuację zdarzają się naprawdę rzadko, a jeśli już – są one w większości wynikiem przypadku. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pozwolą Ci mieć jeszcze spokojniejszą głowę.

Zobacz też

Popularne

4 Comments

  1. Martyna says:

    Niestety wbrew informacjom zawartym w artykule, firm, które miałyby w swojej ofercie ubezpieczenia obejmujące np akty wandalizmu nie ma za wiele na rynku. O ile w ogóle są takie. Aviva owszem, stworzyła taki produkt dla firmy innovaBnB jednakże on nie działa- jakby firma była firmą widmo. Nie ma z nią kontaktu, ani poprzez stronę, ani przez fb (pomimo odczytania wiadomości) ani telefonicznie. Jedyny kontakt zwrotny z uch strony to automat wysyłający maila z dokumentami. I tutaj kontakt się urywa. Nie da się z nimi niestety zawrzeć z nimi umowy…

    1. Zuzanna Maciejewska says:

      Dziękujemy za taką informację. Z pewnością przyda się osobom, czytającym artykuł. O tej firmie usłyszeliśmy od osób, które prowadzą najem krótkoterminowy 🙂

  2. Kolejny przydatny materiał. Dzięki niemu nie tylko poszerzyłam swoją wiedzę ale dowiedziałam się również o grupach na FB: Wynajem krótkoterminowy Michał Borychowski i Apartamenty na Doby – Bez Prowizji.
    Bardzo dziękuję i polecam. Justyna Barska-Rozenblat

    1. Zuzanna Maciejewska says:

      Bardzo się cieszymy, że dzięki naszym artykułom poszerzyła Pani swoją wiedzę! 🙂

Comments are closed.