Wykorzystanie social media do promocji noclegu

Kiedyś to strona WWW czyniła markę wyjątkową i oddawała jej dynamiczny rozwój. Obecnie witryna internetowa uchodzi już za oczywistość, warto więc zastanowić się jakie możliwości przynieść może obecność obiektu noclegowego w mediach społecznościowych.

Jedną z zalet social media jest szybkość dostarczania najnowszych informacji o wszelkich zmianach, promocjach czy pakietach, ciekawych wydarzeniach. Ponadto wykorzystane w odpowiedni sposób mogą przyczyniać się do budowania przywiązania klienta do marki.

Jak zacząć?

Na początku należy ustalić konkretne cele oraz to co chcemy osiągnąć poprzez działania podejmowane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Istotne jest rozgraniczenie tego, czy swoje działania chcemy kierować do rynku lokalnego czy narodowego, czy chcemy pozyskać nowych klientów czy budować dobre relacje z powracającymi gośćmi. Następnie należy opracować strategię, która umożliwi osiągnięcie postawionych wcześniej celów. Tutaj ważne jest to ile czasu planujemy poświęcić na działania w social mediach, gdyż od tego ile czasu i wysiłku przeznaczymy na promocję w Internecie zależy to, które media społecznościowe należy wybrać.

Jeżeli na przykład planujemy zamieszczać informacje codziennie lub kilka razy w tygodniu najlepszymi mediami społecznościowymi będą Facebook, Twitter albo YouTube. Jeżeli jednak planujemy aktywność miesięczną o wiele lepiej sprawdzą się fora i blogi. Zawsze efektywniejsze jest przemyślane i konsekwentne prowadzenie jednej strony, niż kilku z informacjami dodawanymi sporadycznie bez konkretnego celu i pomysłu.

Co zamieszczać?

Należy pamiętać że osoby “lubiące” lub “obserwujące” profil obiektu w serwisie społecznościowym, raczej nie utożsamiają się z ideą przedstawianą przez hotel, lecz łączą go ze swoimi wspomnieniami lub planowanymi przyszłymi przeżyciami. Co ważne mają sprecyzowane wymagania, których nie dostosowują do danej oferty. Warto więc zamieszczać ładne zdjęcia pokoi oraz obiektu, tak aby wzbudzić w potencjalnym kliencie pozytywne skojarzenia, aby zainteresował się obiektem i wracał do profilu. Jeżeli w okolicy znajdują się ciekawe atrakcje – wykorzystaj to, wspomnij o nich na swoim fanpage’u, być może właśnie któraś z okolicznych rozrywek będzie powodem, dla którego ktoś zdecyduje się skorzystać z twojej oferty. Media społecznościowe to także znakomite źródło opinii o danym obiekcie. Ocena pojawiająca się na Facebooku może trafić do szerszego grona osób głównie za sprawą udostępnień.

Jeżeli w swoim obiekcie posiadamy również restaurację można umieszczać informacje o codziennym menu, happy hour, organizowanych imprezach itp. Dobre zdjęcia wnętrz czy dań na pewno przyczynią się do wzrostu zainteresowania fanpage’m. Można również podarować specjalny rabat fanom czy osobom obserwującym profil w mediach społecznościowych, co nie tylko uatrakcyjni ofertę, ale także stworzy bardziej zaangażowaną społeczność, a niekiedy może pomóc oszacować efekty, jakie niosą podejmowane działania.

Jakie media wybrać?

Najbardziej popularnym portalem społecznościowym jest Facebook, jego głównymi zaletami są: pozyskiwanie zainteresowania potencjalnych klientów oraz prezentowanie im oferty w sposób nie nachalny, monitorowanie konkurencji, możliwość publikowania różnorodnych treści na jednej stronie (filmy, zdjęcia, opisy, linki itd.). Jeżeli dany obiekt nie posiada swojej odrębnej witryny Facebook może ją niejako zastąpić. Jest to także medium, które z czasem mocno angażuje swoich fanów, o ile strona jest regularnie uzupełniana, pojawiają się nowe treści, informacje, oferty. Do zbudowania zaangażowanej społeczności świetnie spisują się akcje promocyjne – ludzie powracają do strony czekając na kolejny konkurs, sprawdzając wyniki itp. Facebook daje także możliwość skierowania oferty do konkretnej grupy dzięki aplikacji Facebook Ads.

Celowanie z komunikatem do każdej grupy w odmienny sposób
uskuteczni dotarcie do odpowiednich, rzeczywiście zainteresowanych
osób.

Utworzenie konta na Facebooku jest banalnie proste. Wystarczy wejść na www.facebook.com i kliknąć przycisk „Zarejestruj się! To jest i zawsze będzie bezpłatne!” znajdujący się po prawej stronie. Następnie wpisać dane osobowe, adres email oraz hasło i stworzyć nowe konto.

Kolejnym popularnym medium społecznościowym jest Twitter. Jego zaletami są: możliwość odnajdowania potencjalnych klientów i prezentowania im oferty, możliwość publikowania krótkich aktualności dotyczących obiektu, które odsyłają do szczegółowych treści znajdujących się na innych stronach. Obecnie konto na Twitterze posiada wielu dziennikarzy i blogerów, co daje możliwość kontaktu z lokalnymi mediami. Zaangażowanie zależy od tego jak aktywnie prowadzone będzie strona i jak aktywną i zaangażowaną społeczność zbuduje (podobnie jak w przypadku Facebooka). Stworzenie konta na Twitterze również jest proste. Po wejściu na stronę www.twitter.com wystarczy wpisać imię, nazwisko, adres e-mail oraz hasło w prostokącie z napisem „Pierwszy raz na Twitterze? Zarejestruj się” znajdującym się po prawej stronie.

Social media icons

YouTube także jest znakomitym narzędziem promocji obiektu noclegowego. Daje możliwość umieszczania filmików o różnej długości np. dotyczących wydarzeń, jakie mają miejsce w obiekcie czy filmików przedstawiających obiekt i okolice w najbardziej rzeczywistym wydaniu. To jak odbiorą to potencjalni klienci zależy od tego, w jaki sposób nagrany będzie film.

Prostym, darmowym narzędziem do obróbki wideo jest http://www.animoto.com, które umożliwi stworzenie filmu w profesjonalny sposób. Można także przygotować pokaz slajdów z dowolnie dobraną muzyką w tle. Aby zalogować się na stronę www.youtube.com należy założyć konto Google.

Wykorzystując w swoich działaniach promocyjnych Instagram lub Snapchat można w łatwy sposób wypracować sobie przewagę nad konkurencją. Ciekawym pomysłem może być na przykład zamieszczanie zdjęć zadowolonych gości. Warto też pokazać swój obiekt od innej, bardziej prywatnej strony. Można dodawać zdjęcia z remontu, przygotowań do różnych wydarzeń itp. Instagram i Snapchat to media, które pozwalają czuć społeczności, że jest w stałym kontakcie z obiektem, na bieżąco wie co się dzieje w danej chwili. Warto pokazać także, że klienci są dla nas ważni – celebrujmy ich urodziny, wydarzenia z ich życia to na pewno przyczyni się do pozytywnego odbioru obiektu w oczach potencjalnych klientów, stanie się im bliższy. Dużym ułatwieniem jest fakt, iż obie aplikacje posiadają filtry, więc nie trzeba szukać odrębnych programów do obróbki zdjęć, aby dodać im atrakcyjności. Warto skorzystać z możliwości jakie dają te narzędzia. Ciekawą opcją jest także tagowanie, dobrym pomysłem może być stworzenie własnego hashtagu i zachęcenie ludzi, aby wstawiali zdjęcia w obiekcie lub okolicy z naszym znacznikiem.

Z kolei na blogach i forach powstają konwersacje dotyczące twojego obiektu, wydarzeń jakie będą mieć miejsce, udogodnień, atrakcji w okolicy itp. Są one bogatym źródłem opinii na temat danego obiektu wypoczynkowego. Osoby poszukujące noclegu często sięgają do wcześniejszych ocen i rozmów zanim zdecydują się na rezerwację. Blogi i fora służą więc pozyskiwaniu potencjalnych klientów, są bogatym źródłem wiarygodnych opinii, a także dają możliwość kontaktu z innymi posiadaczami podobnych obiektów.

Obiekt noclegowy może być promowany w mediach społecznościowych na wiele różnych sposobów, w zależności od tego jaką strategię przyjmiemy. Obecność w social mediach oraz odpowiednio podjęte działania w ich obrębie mogą okazać świetnym sposobem pozyskiwania nowych klientów, niekiedy lepszym od bezpośredniej komunikacji.

Oferujesz noclegi? Dowiedz się więcej – pobierz bezpłatny e-book:
http://ebook.noclegowo.pl

Written by: Marek Olczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *