Pomysły na promocję noclegu

Świat się zmienia. Zmienia się internet. Zmieniają się też internauci, ich preferencje, sposób korzystania z sieci, miejsca w których są aktywni oraz możliwości promocji. W tym artykule dowiesz się gdzie warto obecnie skierować swoje działania marketingowe, niekoniecznie tylko w internecie. Podsuwamy pomysły na promocję noclegu

W poprzednim artykule przedstawiliśmy 17 pomysłów na reklamę noclegu w internecie. Lista form reklamy była szeroka, ale warto uzupełnić ją całkiem nowymi możliwościami jakie pojawiły się w ostatnim czasie lub zwyczajnie stały się modne i warto je wykorzystać, by jeszcze skuteczniej promować swój obiekt noclegowy. 

  • Canva
  • Influencer marketing
  • Grupy na facebooku
  • Program Partnerski
  • Alerty Google
  • Blog i nie tylko
  • Bądź eko
  • Współpraca z fundacją
  • Vouchery
  • Rezerwacje online

Canva

Canva to proste, darmowe i  intuicyjne narzędzie internetowe do tworzenia grafik. Będzie bardzo przydatne zwłaszcza wtedy, gdy prowadzisz kanały social media. Wystarczy kilka minut, by stworzyć grafikę, która spodoba się Twoim stałym, jak i potencjalnym gościom. Pamiętaj jednak, że Canva  pomoże nie tylko w przypadku social mediów, ale także np. do wszelkich plakatów, ogłoszeń, czy stworzenia atrakcyjnego graficznie regulaminu. Baw się, próbuj – Twoja kreatywność jest tutaj jedynym ograniczeniem. 

Influencer marketing

Czym jest influencer marketing? Krótko i prosto mówiąc – wykorzystaniem osób wpływowych do promocji Twojego produktu, w tym przypadku oczywiście mówimy o Twoim obiekcie noclegowym. Na Instagramie znajdziesz wiele osób, które mają duże zasięgi i znaczący wpływ na swoich obserwatorów. Wybierz osobę, po której faktycznie widać, że wzbudza zaufanie oraz nie reklamuje nadmiernie produktów – wtedy może być odbierana negatywnie. Nie sugeruj się też liczbą lajków, ale tym jak faktycznie jest zaangażowana oraz jakie osoby ją obserwują. Jeżeli swoje noclegi oferujesz głównie rodzinom z dziećmi, dobrym pomysłem będzie osoba, która promuje rodzinne wartości, którą obserwują np. również inne mamy, dzięki czemu trafiasz do swojej grupy docelowej. Po wybraniu odpowiedniej osoby, zaoferuj darmowy weekendowy wypoczynek w zamian za reklamę w social mediach (post, relację). Nie będzie to duży koszt, a z pewnością zwróci się w postaci kolejnych rezerwacji czy większej rozpoznawalności Twojego obiektu.

Grupy na Facebooku

Wykorzystaj Facebooka nie tylko do prowadzenia fanpage’a. Poszukaj grup związanych z turystyką w Twoim regionie czy miejscowości. Jeżeli prowadzisz obiekt nad morzem, istnieją takie grupy jak np. ”Noclegi nad morzem – ogłoszenia”. Dołącz do nich i wstawiaj posty o np. aktualnych rabatach czy zdjęcia ukazujące zalety Twojego obiektu oraz zachętą do przyjazdu i odpoczynku. Nie umieszczaj jednak takich postów codziennie na tę samą grupę – jej członkowie mogą to uznać za spamujące treści. Zachowaj w tym po prostu umiar. 

Program Partnerski

Zastanawiasz się jak jeszcze lepiej promować swój obiekt na na portalu noclegowym? Najlepszym rozwiązaniem będzie tu program partnerski. Jedynie za to, że umieszczasz na swojej stronie www odnośnik do Noclegowo, dostajesz za każdy dzień punkty pozycjonujące. Łącznie możesz ich otrzymać nawet 365 w ciągu roku! Każdy punkt pozwoli Ci się wyżej pozycjonować w serwisie, a dzięki temu zdobywać więcej gości. Przeczytaj, jak dokładnie działa program partnerski.

Alerty Google

Boisz się, że jakaś opinia o Twoim obiekcie Cię ominie i jej nie zauważysz? Spokojnie! W końcu warto odpowiadać na wszystkie opinie, nawet te niekoniecznie dobre. Dobrze jest również wiedzieć, co mówi się o Tobie w internecie i reagować na te wzmianki. Jak je znaleźć? Oczywiście znajdziemy wiele narzędzi, które pozwolą nam monitorować internet jak np. Brand24, jednak są one często płatne. Alternatywą, która spokojnie powinna wystarczyć przy obiekcie noclegowym to Alerty Google. Wpisujemy takie słowa kluczowe, które pozwolą znaleźć nam to, co mówią o Tobie w internecie. Załóżmy, że Twój obiekt to Pokoje u Kasi i mieści się w Karpaczu. Przykładowe alerty jakich możesz użyć to “Pokoje u Kasi Karpacz”, “Pokoje u Kasi w Karpaczu”, “nocleg u Kasi Karpacz”, “noclegi u Kasi Karpacz”. Pamiętaj, by wpisywać je w cudzysłowie, bo wtedy będziemy śledzić całe wyrażenia, a nie np. tylko “Karpacz”. Za każdym razem gdy Google znajdzie określoną przez Ciebie wzmiankę, dostaniesz powiadomienie na maila. 

Blog i nie tylko

Po co Ci własny blog, gdy prowadzisz tylko noclegi? Są dwie główne zalety. Możesz z niego linkować do strony własnego noclegu, co po pierwsze pozwoli Ci wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarkach internetowych, między innymi w Google, a po drugie – pomoże w zdobyciu kolejnych gości. O co dokładnie chodzi? Możesz założyć bloga, na którym będziesz pisać np. o swojej miejscowości, a nawet pasji. Pisanie tego bloga powinno sprawiać Ci przyjemność, wtedy będzie naprawdę dobry, a dobra treść jest tu bardzo ważna. Przy okazji poszczególnych artykułów możesz wstawiać link do swojego noclegu. Oprócz własnego bloga, staraj się zdobywać partnerów, którzy będą umieszczać link na własnej witrynie do Twojej strony www. Pamiętaj, każdy taki link to działanie, które pozwoli osiągnąć Ci wyższe pozycje w wyszukiwarce. 

Bądź eko

W społeczeństwie stale zwiększa się świadomość tego, jakie istnieją zagrożenia dla środowiska. Coraz więcej ludzi zwraca na takie aspekty uwagę. Twój obiekt może więc być eko! Nie chodzi tylko o to, żeby wybudować dom, który będzie z ekologicznych materiałów, ale zadbaj o to, co masz już teraz. Jak stać się eko? Bardzo prosto. Zadbaj, by sprzęt w obiekcie był klasy A, a oświetlenie było energooszczędne. Zadbaj o biodegradowalne produkty jak np. worki na śmieci. O segregacji śmieci nawet nie wspominamy, bo aktualnie jest to już standard. Jeżeli oferujesz wyżywienie, możesz zadbać by było ono ze świeżych, lokalnych produktów. Tak naprawdę nie ma tu ograniczeń, a wszystko zależy od Twoich chęci i pomysłów! 

Współpraca z fundacją

Chcesz zadbać o swój dobry wizerunek, a jednocześnie pomóc innym? Dobrym rozwiązaniem będzie tu nawiązanie współpracy z fundacją. Nie wybieraj obojętnie jakiej, ale taką, która albo ma dla Ciebie duże znaczenie lub taką, która choć trochę pasuje swoją działalnością, do tego jak prowadzisz obiekt noclegowy. Niech wszystko będzie ze sobą spójne. To jak będzie wyglądać współpraca, możesz spokojnie ustalić z fundacją. Możesz przekazywać np. 1% swoich  miesięcznych przychodów czy 2% od każdej dokonanej u Ciebie rezerwacji – musisz to dokładnie przeanalizować. Jeżeli uda Ci się zrealizować taki plan, chwal się tym na social mediach oraz innych kanałach, informuj swoich gości. Niech się to roznosi jak najdalej, a być może będzie to powodem wybrania przez przyszłych gości właśnie Twojego noclegu. 

Vouchery

Nie raz mamy kłopot z prezentem dla bliskich nam osób, zastanawiając się, z czego będą zadowoleni. A kto nie byłby zadowolony z voucheru na weekendowy wypoczynek? W końcu każdy na niego zasługuje! Pomyśl nad tym, aby stworzyć takie vouchery dla pary lub pojedynczej osoby. Dodaj do tego szampana lub kolację, różnego rodzaju poczęstunek, degustację win – wykorzystaj tutaj swoją lokalizację. Twoi stali goście z pewnością będą zainteresowani takim prezentem dla swojej rodziny bądź przyjaciół, a Ty zyskasz dzięki temu nowych gości w postaci ich bliskich! 

Rezerwacje online

Aktualnie żyjemy w czasach, gdzie na wszystko brakuje czasu. Brakuje go też na wykonywanie setki telefonów i sprawdzanie dostępności czy ceny danego obiektu noclegowego. Dlatego tak ważne jest, by maksymalnie ułatwić to turystom poszukującym noclegu właśnie u Ciebie. Tak naprawdę, aby te wszystkie wymienione powyżej działania miały sens, musisz wprowadzić system rezerwacji online. Na Noclegowo masz taką możliwość. Warto jednak pamiętać, że sama aktywacja obiektu to nie wszystko. Należy regularnie uzupełniać dostępność oraz dokładnie uzupełnić cennik i strukturę obiektu. Wszystko po to, by Twoja prezentacja była pełna i precyzyjna, a dokonywanie rezerwacji było tylko formalnością. Przeczytaj, dlaczego tak ważne jest uzupełnienie cennika.

Zobacz też

Popularne

2 Comments

  1. Idealny przewodnik dla początkujących wynajmujących. Bardzo przydatne informacje, przedstawione w przystępny sposób.

    1. Zuzanna Maciejewska says:

      Pani Justyno, dziękujemy za miły komentarz 🙂

Comments are closed.