Odpowiadaj na zapytania jak mistrz – tajniki skutecznego pozyskiwania rezerwacji

Wyobraź sobie gościa, który szuka wymarzonego miejsca na pobyt. Trafia na Twój obiekt noclegowy i zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia. Wyobraża sobie siebie wypoczywającego na wygodnym łóżku. Widzi siebie pijącego poranną kawę na balkonie z widokiem na góry. Myślami jest już w Twoim ogrodzie, gdzie relaksuje się wraz z rodziną. Decyduje się na rezerwację. Chce nocować u Ciebie, bo odpowiada mu miejsce, standard, wyposażenie i najbliższa okolica. I nagle koniec. Jego wszystkie marzenia i nadzieje w jednej chwili legły w gruzach. Dlaczego? Ponieważ jego wstępna rezerwacja została odrzucona lub co gorsza został w niepewności bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji? Poznaj tajniki skutecznego pozyskiwania rezerwacji.

To jasne, że zapewniasz swoim gościom najlepsze możliwe wrażenia podczas pobytu. Czy wiesz jednak, że powinieneś zwrócić uwagę również na gości, którzy próbowali zarezerwować miejsce w Twoim obiekcie, ale nigdy Cię nie odwiedzili? Dlaczego? Negatywne wrażenia z procesu rezerwacji zdecydowanie nie są tym, czego oczekują podróżujący, a dodatkowo mogą skutecznie zniechęcić ich do rezerwacji w ogóle. Co gorsze, rozczarowanie spowodowane odrzuconą rezerwacją może skłonić tych potencjalnych gości do odradzania Twojego obiektu innym. Dlatego właśnie powinieneś dbać o to, aby zmniejszać liczbę odrzuconych rezerwacji. W tym artykule dowiesz się jak to skutecznie robić.

Zrób rachunek sumienia

W ostatnim czasie wprowadziliśmy w Noclegowo wskaźniki, które pomogą Ci w zrozumieniu jak często pozostawiasz gości bez odpowiedzi, jak często akceptujesz rezerwacje i jak szybko reagujesz na nie. Mierzymy jakość Twoich reakcji na rezerwacje za pomocą trzech wskaźników.

Wskaźnik odpowiedzi

Na podstawie otrzymanych przez Ciebie rezerwacji, obliczamy procent tych, na które zareagowałeś.

Wskaźnik szybkości

Na podstawie otrzymanych przez Ciebie rezerwacji, obliczamy Twój średni czas reakcji na nie.

Wskaźnik akceptacji

Na podstawie otrzymanych przez Ciebie rezerwacji, obliczamy procent tych, które zostały przez Ciebie zaakceptowane.

Do czego służą te wskaźniki?

Wskaźniki to jedne z czynników, które bierzemy pod uwagę przy ustalaniu pozycji obiektów na listach. Chcemy nagradzać obiekty, które wykazują duże zaangażowanie w relacjach z gośćmi. Tym samym obiekty o lepszych wskaźnikach, częściej wyświetlane będą wyżej na listach, niż obiekty osiągające gorsze wyniki.

Dlaczego te wskaźniki są ważne?

Żyjemy w czasach, w których świat gna, zdawałoby się, szybciej niż kiedykolwiek. Wielu z nas narzeka na brak czasu. Nie lubimy czekać. Dlatego tak istotne jest, aby goście mogli jak najszybciej zarezerwować nocleg. Wskaźniki są ważne z perspektywy gościa.

Powyższe wskaźniki są tak ważne, bo pokazują, że zależy Ci na tym, aby dostarczyć poszukującym noclegu najlepszych wrażeń nie tylko w czasie pobytu, ale również podczas samej rezerwacji. Wygodna, szybka i bezproblemowa rezerwacja w Twoim obiekcie, to dla nas jasny sygnał, że dbasz o relacje z gośćmi i możemy ufać, że przyszłe rezerwacje będą równie udane.

Jeśli Twoje wskaźniki są mizerne, pozycja Twojego obiektu na listach może ulegać zmianie za każdym razem, kiedy odrzucisz rezerwację lub na nią zupełnie nie zareagujesz. Zbyt częste odrzucanie rezerwacji może doprowadzić nawet do blokady Twojej oferty w Noclegowo.

Przede wszystkim jednak chcemy pomóc Ci w polepszaniu Twoich wskaźników, a tym samym widoczności w serwisie, co w efekcie pozwoli Ci zdobywać jeszcze więcej rezerwacji. Co zrobić aby poprawić te wskaźniki i zostać mistrzem odpowiadania na rezerwacje?

Odpowiadaj zawsze

Każdy gość chce czuć się dobrze obsłużonym. Dbałość o detale, personalizacja obsługi i reagowanie na indywidualne potrzeby gości sprawią, że poczują się oni mile widziani. Zadbaj o wysoką jakość usług, szybkie reagowanie na zapytania i rozwiązywanie ewentualnych problemów. Staraj się odpowiadać na każdą nową rezerwację. Nie pozostawiaj gości bez odpowiedzi. Jeśli otrzymasz nową rezerwację, ale potrzebujesz dodatkowych informacji od gościa, jak najszybciej prześlij do niego wiadomość. W Noclegowo możesz wymieniać z gośćmi dowolną liczbę wiadomości.

Reaguj szybko

Reaguj na rezerwacje najszybciej jak to możliwe. Jeśli odpowiada Ci prośba o rezerwację od gościa, zaakceptuj ją niezwłocznie. W sytuacji kiedy musisz o coś dopytać, zrób to w następnej kolejności, a Twój wskaźnik nie ucierpi. W momencie kiedy nie możesz przyjąć rezerwacji, odrzuć ją natychmiast podając powód lub zaproponuj gościowi inne warunki pobytu.

Akceptuj rezerwacje

Staraj się akceptować jak najwięcej próśb o rezerwację. Oczywistym jest, że otrzymasz rezerwacje, które nie będą Ci odpowiadały i będziesz zmuszony je odrzucić. Może się zdarzyć na przykład tak, że nie akceptujesz organizacji imprez w Twoim obiekcie, a rezerwujący poprosi o taką możliwość. Nie możesz w 100% wyeliminować tego typu zapytań, ale możesz skutecznie zmniejszyć ich liczbę. Jak to zrobić? Sprawdź poniższe porady.

Dbaj o swoją ofertę

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze! Konkurencyjność w branży noclegowej wymaga wyjątkowej oferty. Dbaj o prezentację swojego obiektu. Skoncentruj się na tym co wyróżnia Twój obiekt spośród innych. Uzupełnij wszystkie informacje o wynajmowanych pomieszczeniach, dodaj zdjęcia, zaznacz udogodnienia jakie posiadasz, podaj co znajduje się w pobliżu, poinformuj czy jest dostępny parking, wskaż czy oferujesz wyżywienie itd. Stwórz wyjątkową wizję i atmosferę, która przyciągnie gości. Im lepiej poinformowany przed rezerwacją będzie gość, tym większa szansa na to, że i Tobie ten gość będzie odpowiadał i błyskawicznie zaakceptujesz rezerwację.

Aktualizuj kalendarz dostępności

Czy wiesz, że jednym z najczęstszych powodów odrzucania rezerwacji jest brak miejsc w wybranym terminie? Dlatego właśnie przede wszystkim zadbaj o aktualność swojego kalendarza dostępności, aby unikać zapytań o niedostępne terminy. Blokuj również terminy, w których nie możesz przyjąć gości np. z powodu okresowego remontu obiektu. Ustaw również minimalną długość pobytu w swoim kalendarzu, aby goście nie mogli rezerwować pobytów krótszych niż Twoje preferencje.

tajniki skutecznego pozyskiwania rezerwacji

W Noclegowo możesz wskazać również, które dni mogą być pierwszym dniem rezerwacji, a które ostatnim. Ustawisz również z jakim wyprzedzeniem można rezerwować Twój obiekt. Wybierzesz też dni tygodnia, w których chcesz przyjmować rezerwacje oraz te, w których nie chcesz.

Możesz skorzystać również z automatycznej synchronizacji kalendarza pomiędzy Noclegowo i innymi serwisami, w których masz ofertę, aby zapewnić jego stałą aktualizację. Możesz przeprowadzić intergrację z takimi systemami jak IdoBooking, Hotres, YieldPlanet, Profitroom czy Roomadmin. Dzięki temu rozwiązaniu unikniesz overbookingu. Sprawdź jak radzić sobie w sytuacji Overbookingu

Aktualizuj ceny

Aktualizuj swój cennik, aby unikać nieporozumień związanych z nieaktualną ceną. Uzupełnij informacje o dodatkowych opłatach (np. opłata za sprzątanie, opłata klimatyczna), aby gość nie był nimi negatywnie zaskoczony po rezerwacji. Weź pod uwagę to, że niektórzy rezerwują z dużym wyprzedzeniem. Przygotuj się zatem możliwie wcześnie do następnego sezonu i zaktualizuj ceny. Noclegowo daje wiele możliwości na elastyczne ustawianie cen. Uaktualnij ceny w swoim panelu. Możesz m.in. dopasować ceny w zależności od liczby osób, ustawić różne ceny dla konkretnych terminów, dopasować ceny za dzieci ze względu na ich wiek, wskazać ceny z wyżywieniem i bez niego, a także dodać rabaty cenowe dla wybranych terminów.

Ustal swoje zasady

Zadbaj o jasne zasady. Uzupełnij informacje o tym, co jest dozwolone w Twoim obiekcie, a czego zabraniasz. Dzięki temu, nie otrzymasz zapytań od gości, którym nie odpowiadają Twoje zasady. W Noclegowo możesz ustawić m.in. czy akceptujesz zwierzęta, czy można w Twoim obiekcie palić, a także czy pobierasz kaucję zwrotną na poczet ewentualnych zniszczeń w obiekcie.

Otwórz się na dialog

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji od gościa, jak najszybciej prześlij do niego wiadomość. Im szybciej dojdziecie do porozumienia i ustalicie wszystkie szczegóły rezerwacji, tym szybciej ją zaakceptujesz.

Zaproponuj inny pobyt

Nikt nie jest nieomylny. Może zdarzyć się, że Twoje ceny lub dostępność nie były aktualne. Jeśli z tego powodu nie możesz zaakceptować rezerwacji, zaproponuj gościowi inne warunki.

Zmień termin i zapytaj gościa czy byłby zainteresowany takim pobytem. Możesz również zaproponować inną cenę. Pamiętaj jednak, że jej zwiększenie nie zawsze będzie dobrze przyjęte. W ostateczności jest to lepsze rozwiązanie niż odrzucenie rezerwacji lub pozostawienie gościa bez odpowiedzi. Nie zapomnij jednak zaktualizować cennika, aby w przyszłości takich sytuacji było jak najmniej, a goście widzieli prawidłową cenę. Unikniesz rozczarowań.

Postaw na natychmiastowe rezerwacje

W Noclegowo możesz przyjmować rezerwacje z koniecznością wcześniejszej akceptacji lub poprzez rezerwacje natychmiastowe bez konieczności reakcji z Twojej strony. To ogromna oszczędność Twojego czasu i czasu gościa. Pomyśl – czy może być coś przyjemniejszego niż natychmiastowe posiadanie tego na czym Ci zależy, zamiast 24 godzin oczekiwania w niepewności?

Włącz natychmiastowe rezerwacje. To najprostszy sposób na poprawę Twoich wyników. Włączenie natychmiastowych rezerwacji sprawi, że Twoje wskaźniki będą zawsze na najwyższym możliwym poziomie.

Bądź o krok przed konkurencją. Monitoruj jakość swoich odpowiedzi na rezerwacje i zyskuj lepszą widoczność w serwisie Noclegowo, a w rezultacie większą liczbę rezerwacji. Zaloguj się już teraz do swojego panelu edycyjnego, przejdź do strony głównej i sprawdź w jakiej kondycji są Twoje statystyki.

Zobacz też

Popularne