O czym pamiętać przed rozpoczęciem sezonu

Czasem potrzeba na prawdę niewiele aby zainteresować klienta naszą ofertą.
Przedstawiamy 5 zasad związanych z obsługą rezerwacji, o których warto pamiętać przed rozpoczęciem każdego sezonu.

Zaktualizuj swoją ofertę

Warto przed rozpoczęciem sezonu dokonaj rewizji swojego ogłoszenia. Zacznij od cennika, bo to on determinuje zainteresowanie Twoją ofertą. Jeśli jako wynajmujący, zdecydujesz się na podniesienie ceny, a nie uwzględnisz tego w ofercie, goście mogą poczuć się oszukani z powodu konieczności zapłaty wyższej sumy, co ostatecznie może doprowadzić do rezygnacji z rezerwacji. Sprawdź jak uzupełnić cennik. W sytuacji zmiany wyposażenia lub udogodnienia – wspomnij o tym w opisie, a gdy zmieniłeś wystrój lub umeblowanie – nie zapomnij zastąpić starych zdjęć nowymi.

Odpowiadaj szybko

Nasze analizy wskazują bezpośrednią korelację między czasem odpowiedzi na zapytania o nocleg, a prawdopodobieństwem dokonania rezerwacji. Jeśli nie zawsze jesteś w stanie odpowiedzieć natychmiastowo, ustaw auto-odpowiedź z informacjami, które mogą być przydatne dla osób poszukujących noclegu. W automatycznej wiadomości warto poinformować, że niebawem odpowiesz precyzyjnie na pytania. Nawet jeśli nie dysponujesz wolnym pokojem we wskazanym terminie, warto poinformować o tym gościa i przedstawić najbliższy dostępny termin.

Pamiętaj, że im dłużej zwlekasz z odpowiedzią, tym większe prawdopodobieństwo, że gość wybierze ofertę u konkurencji.

Bądź pod telefonem

Hotel Receptionist Using Computer And Phone


Nie zapominaj, że wiele osób preferuje kontakt telefoniczny – w ten sposób mają możliwość dopytania o więcej szczegółów. Jeśli z jakiejś przyczyny nie jesteś w stanie odebrać telefonu, koniecznie oddzwoń. Jeśli nie masz w danym momencie wglądu do kalendarza, poinformuj o tym i obiecaj, że odpowiesz na zapytanie jak najszybciej.

Przypomnij o sobie

W przypadku niedokończonej rezerwacji, wyślij następnego dnia e-mail z podsumowaniem ustaleń oraz przypomnieniem, że rezerwacja nie została jeszcze potwierdzona.

Staraj się, aby treść przypomnienia nie miała nachalnego charakteru.

Zamiast straszyć, że zaraz ktoś inny zarezerwuje ostatni wolny pokój, lepiej dowiedzieć się co wstrzymuje potencjalnych gości przed podjęciem decyzji. Być może potrzebują jeszcze dodatkowych informacji lub pomocy.

Potwierdź i podsumuj rezerwację

Gdy rezerwacja zostanie ostatecznie sfinalizowana, prześlij potwierdzenie jej dokonania. Informacja podsumowująca powinna zawierać: dane osoby składającej rezerwację, liczbę gości, termin pobytu, wybrany pokój, ostateczną sumę do zapłaty po przyjeździe oraz dane kontaktowe. Mile widziane są wskazówki ułatwiają dojazd do obiektu oraz informacje o pobliskich atrakcjach.

Zobacz też

Popularne