Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Dobrze uzupełniona oferta to klucz do otrzymywania większej ilości rezerwacji. Do jednych z jej najważniejszych elementów należy cennik. To właśnie cena często decyduje o wyborze konkretnego noclegu. Jak go zatem uzupełnić i jakie korzyści przynosi dobrze przygotowany cennik? Przeczytaj!

Uważasz, że cennik w Twojej ofercie wcale nie jest tak ważny? Przecież, jeżeli gość chce poznać dokładną cenę to może zadzwonić lub napisać. Oczywiście, może, ale raczej tego nie zrobi :)

Oszczędność czasu

Pomyśl, ile czasu tracisz, odpisując na zapytania, odbierając telefony… Wtedy też nie masz pewności, czy gość zarezerwuje u Ciebie nocleg, bo cena może okazać się dla niego zbyt zaskakująca. Uzupełniając cennik, poświęcasz swój czas tylko raz, a odzywają się do Ciebie goście, którzy są już konkretnie zainteresowani Twoją ofertą. Nie tylko Ty oszczędzasz czas, ale również gość. Coraz częściej noclegi rezerwowane są w ostatniej chwili. Nie ma czasu on się dopytywać, czekać aż pozna dokładną cenę, dlatego tak ważne jest, by cennik był przez Ciebie dobrze uzupełniony. Szukanie noclegu staje się wtedy znacznie szybsze.

Chcesz pozyskać nowych gości?

Dokładnie uzupełniona oferta = szansa na więcej rezerwacji

Goście szukając noclegu, chcą mieć od razu podane wszystkie informacje. Jeśli wszystko jest dla nich jasne, cena jest dokładnie wyliczona, chętniej podejmą się rezerwacji, ponieważ nie mają dodatkowych pytań, czy wątpliwości. To właśnie dobrze uzupełnione oferty, mają najwięcej rezerwacji przez Noclegowo. Tak wynika z naszych obserwacji i po prostu – rozmów z użytkownikami.

Chcesz zwabić gości niższą ceną w cenniku? Tylko ich tracisz.

Zdarza się, że gospodarze wpisują zaniżone ceny do cennika lub nie informują o dodatkowych kosztach jak np. sprzątanie, które mogą drastycznie zmienić ostateczną cenę. Często w anulacji rezerwacji, którą podejmuje gość, możemy przeczytać właśnie ten powód: “Cena okazała się znacznie wyższa, niż w cenniku”. Choć faktycznie gość wyślę do Ciebie zapytanie i okaże zainteresowanie ofertą, wyższa cena skutecznie go odstraszy. Gość zwyczajnie boi się zaufać takiemu gospodarzowi. Skoro skłamał w sprawie ceny, to czemu miałby nie skłamać też w innych informacjach dotyczących obiektu? Dobrze uzupełniona oferta buduje jego zaufanie.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

Jak uzupełnić cennik w Noclegowo?

Pierwszym krokiem, jeżeli dopiero dodajesz obiekt w Noclegowo, będzie dodanie wszystkich wynajmowanych przez Ciebie pomieszczeń. Umożliwi Ci to ustawienie dla każdego pomieszczenia innej ceny. Twoim przyszli goście zyskają możliwość wybrania konkretnego pokoju, apartamentu czy domku, który ich interesuje już w ofercie Twojego obiektu. Jeżeli dodanie wszystkich wynajmowanych pomieszczeń masz już za sobą, możesz też edytować swoje ceny wchodząc w zakładkę Obiekt –> Struktura Obiektu, a następnie klikając w przycisk Edytuj dla wybranego pomieszczenia. Pamiętaj, że w tym miejscu ustawiasz tzw. cenę standardową czyli cenę, jaka obowiązuje w Twoim obiekcie przez większość roku.

bla bla2 1024x596 - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Ustalamy zatem cenę dla danego pomieszczenia. Pamiętaj, że jest to cena za pomieszczenie, a nie za osobę! W tym przypadku cena standardowo wynosi 250 zł za noc (patrz poniższy obrazek). Możesz także bez problemu ustalić cenę, która będzie obowiązywać tylko w przypadku pobytów weekendowych. Tutaj wynosi ona 300 zł.

ceny standard - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Zdajemy sobie sprawę, że możesz mieć zupełnie inne ceny w przypadku konkretnych terminów jak np. Wielkanoc, Boże Narodzenie. Spokojnie możesz modyfikować swoje ceny standardowe i weekendowe w zależności od wybranej daty. Dokładny cennik możesz uzupełnić w zakładce Ceny i terminy –> Cennik.

zakładka cennik 1024x582 - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Tutaj możesz wybrać pomieszczenie, dla którego będziesz ustalać ceny.

Screenshot 1024x650 - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Poniżej zobaczyć możemy ceny standardowe, które ustawiliśmy dla konkretnego pomieszczenia (250 zł oraz 300 zł w trakcie weekendu). Teraz należy wybrać okres czasu, dla którego chcemy ustalić inne ceny. W naszym przypadku jest to druga połowa grudnia. W tym terminie cena wynosić będzie 350 zł, a w razie rezerwacji na weekend – 400 zł.

cena niestandardowa 1024x629 - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Zmiany te wystarczy zapisać i możemy wprowadzić kolejne terminy, w których chcielibyśmy zastosować niestandardowe ceny. W kalendarzu oznaczone są one kolorem zielonym.

grudzien listopad - Jak uzupełnić cennik i dlaczego jest to tak istotne?

Jeżeli chcesz ponownie zmienić ceny, które są już na zielono, wystarczy, że jeszcze raz wybierzesz ten sam termin i ustalisz nową cenę.

Pamiętaj, że w głównej mierze to Ty jesteś odpowiedzialny za swoją ofertę na portalu. Dobrze uzupełniona jest podstawą reklamy w internecie, która pomoże Ci zdobyć gości. Nie trać ich zatem i uzupełnij swój cennik już dziś!

Opublikowano:

Autor: Zuzanna Maciejewska

Aktywna w społeczności akademickiej studentka ekonomii. Interesuje się marketingiem i copywritingiem. Na pierwszym miejscu stawia chęć rozwoju, a prywatnie miłośniczka tańca i sportu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prowadzisz wynajem na doby?

Ten ebook jest dla Ciebie!

Pobierz darmowy ebook