Jak unikać anulacji rezerwacji noclegu?

Na atrakcyjność Twojej oferty nie składają się tylko zdjęcia, opis czy cena, ale także to, w jaki sposób kontaktujesz się z gościem. Warto unikać anulacji, ponieważ zarówno Ty jak i gość tracicie swój cenny czas. Co zrobić, aby takie sytuacje nie powtarzały się zbyt często? Mamy dla Ciebie kilka prostych wskazówek jak unikać anulacji rezerwacji noclegu.

Aktualizuj kalendarz

Jednym z najczęstszych powodów odrzucenia rezerwacji przez gospodarza jest po prostu brak terminów wskazanych przez gościa. Zdecydowanie prościej byłoby, gdyby ten termin od razu ukazał się dla niego jako zajęty. Gość w tym czasie może znaleźć nocleg, gdzie faktycznie znajdzie wolne miejsce. Dzięki integracji z iCal czy YieldPlanet, aktualizacja kalendarza w Noclegowo jest znacznie prostsza. Integracja kalendarza za pomocą iCal

Podaj prawdziwą cenę

Zdarza się, że gospodarze wpisują niższe ceny, tylko po to by zainteresować gościa swoją ofertą. Kiedy jednak dochodzi już do akceptacji rezerwacji przez gospodarza, cena ta ulega zmianie. W tym przypadku rzadko kiedy gość decyduje się zarezerwować nocleg, a w powodach anulacji wpisuje: „cena znacznie wyższa niż w prezentacji”. Unikaj takich zachowań, ponieważ świadczy to o Twoim braku wiarygodności.

Ustal minimalny okres pobytu

Jeżeli w Twoim obiekcie, możliwy jest tylko wynajem na co najmniej 3 dni, poinformuj o tym gości w prezentacji w zakładce „Ważne informacje”. Nie będziesz dostawać wtedy zbędnych próśb rezerwacyjnych o krótszy okres najmu.

Poinformuj o panujących zasadach

Dla osób szukających noclegów istotna może być również akceptacja zwierząt czy możliwość palenia papierosów. Takie zasady także powinny być zawarte w zakładce „Ważne informacje”. Gość bez problemu zapozna się z nimi i wyślę Ci prośbę o rezerwacje, znając już potrzebne mu szczegóły. Unikniesz dodatkowych pytań, a tym samym niepotrzebnych anulacji czy odrzuceń.

Co mogę zrobić by zatrzymać gościa?

Zdarza się jednak, że pomimo wszystkich uzupełnionych danych oraz Twoich szczerych chęci, trafią się prośby o rezerwacje, których nie jesteś w stanie zaakceptować. Pamiętaj jednak, że w Noclegowo masz możliwość rozmowy z gościem oraz zaproponowania mu innych warunków – rodzaju zakwaterowania, ceny czy terminu. Dodatkowo możesz ustalić czas, jaki gość ma na ich zaakceptowanie, czyli wpłatę zadatku. Przydatne jest to zwłaszcza wtedy, kiedy zależy Ci na szybkiej odpowiedzi. Podejdź więc do sytuacji na spokojnie, dołącz wiadomość, w której wszystko wyjaśnisz. Gość na pewno doceni Twoje zachowanie, nawet jeśli Twoja propozycja nie będzie mu odpowiadać. Poniżej przykład tego, jak poprawnie zaproponować inne warunki rezerwacji.

Zobacz też

Popularne