Jak przykuć uwagę gościa, czyli o poprawie skuteczności oferty

Co jest głównym elementem decydującym o atrakcyjności Twojej oferty? Co sprawia, że niezależnie od zajmowanej pozycji na liście, jedne oferty radzą sobie lepiej od innych? Przeanalizowaliśmy kilkaset ofert na naszym portalu i wyciągnęliśmy dla Ciebie ważne wnioski. Przeczytaj koniecznie, co zrobić, aby goście klikali właśnie Twoją ofertę.

Zdjęcie główne

Podstawą jest jakość

Najważniejszą rzeczą, nie tylko przy wyborze zdjęcia głównego, ale wszystkich zdjęć Twojej galerii, jest jakość. Często zdarza się, że zdjęcie jest zbyt małe i nie wszystko jest na nim widoczne. Obiekty, które na listingu posiadają wysokiej jakości zdjęcie główne, odznaczają się dużo wyższą klikalnością. Jeżeli masz problem, by zrobić takie zdjęcia samemu, zatrudnij fotografa. Choć może się okazać nieco droższą inwestycją, z pewnością zwróci się w postaci otrzymanych rezerwacji.

Jasne wnętrza

Drugim czynnikiem, który jest równie ważny to kolorystyka. Ciemne zdjęcia, na których niewiele widać nie przyciągają uwagi gościa. Miło ogląda się zdjęcia, które są jasne. Pamiętaj żeby robiąc zdjęcie, zadbać o odpowiednie oświetlenie dzienne, ale także sztuczne, które jest w pomieszczeniu. Nawet jeżeli wnętrze Twojego obiektu jest dość ciemne, rozjaśnij delikatnie zdjęcie. Taki efekt możesz uzyskać w wielu darmowych programach internetowych. Tam również ładnie wykadrujesz zdjęcie, jeżeli znalazło się na nim coś niepotrzebnego.

Chcesz pozyskać nowych gości?

Zrezygnuj z prezentowania widoków

Z naszej analizy wynika, że zdjęcie główne, które przedstawia sam widok odnotowuje dużo niższą klikalność w porównaniu do zdjęć przedstawiających wnętrze obiektu noclegowego. Przypadkowe ujęcie plaży czy łąki nie tylko nie jest zachęcające, ale wręcz podejrzane – gość pomyśli, że nie chcesz pokazać wnętrza swojego obiektu (z tego samego powodu unikaj również wstawiania logo oraz wizualizacji). Widok może sprawdzić się tylko pod jednym warunkiem – jeżeli pokażesz go z odpowiedniej perspektywy, np. w kadrze obejmującym framugę okna lub taras. Czemu wtedy jest to dobre rozwiązanie? Gość wyobrazi sobie siebie, gdy budząc się, zobaczy te piękne miejsca. Możesz mu w tym pomóc dodając do tego odpowiednie elementy na zdjęciu jak np. świeżo zaparzoną kawę na Twoim tarasie.

Dostosuj zdjęcie do pory roku

Wyobraź sobie, że szukasz noclegu jako gość na udane wakacje. Obiekt, który widzisz na liście ma zdjęcie z zimy. Co robisz? Omijasz i przeglądasz dalej… Dobrze jest zmieniać to zdjęcie, aby wywoływały u gościa pozytywne emocje. W końcu latem nikt nie chce udać się do miejsca, gdzie jest pełno śniegu!

Wybierz zdjęcie przedstawiające wnętrze

Kolejny wniosek z naszej analizy – oferty na których widać wnętrze pomieszczenia sprawdzają się lepiej od zdjęć robionych zewnątrz. Jeżeli zatem zastanawiasz się czy wybrać zdjęcie, na którym widać budynek czy wygodne łóżko w Twoim obiekcie to zdecydowanie wybierz łóżko! Wyjątkiem są jednak domki letniskowe. W tym przypadku gość nie skupia się na wnętrzu, ale na tym jak domek wygląda z zewnątrz. Jeżeli zatem oferujesz domki letniskowe, wybierz ładne zdjęcie, które pokazuje domek i otoczenie wokół.

Wyeksponuj swoją cechę wyróżniającą

Wyeksponuj cechę na której zależy Ci najbardziej i która jednocześnie jest cechą wyróżniającą spośród innych ofert. Odpowiedz sobie na pytanie – czemu gość będzie chciał skorzystać właśnie z Twojej oferty? Jest wyjątkowo luksusowo? Pokaż wysokiej jakości wyposażenie. Jest rodzinnie? Wstaw zdjęcie z kącikiem z zabawkami. Wyróżniasz się kominkiem? Zapal go i uwiecznij na zdjęciu. A może posiadasz podgrzewany basen z hydromasażem? Koniecznie pokaż go na tle swojego obiektu!

Tytuł oferty

Wystrzegaj się adresu w tytule

Oferty, które w tytule mają konkretny adres obiektu, klikają się znacznie gorzej. Czemu? Prawdopodobnie na tym etapie jest to dla gościa informacja zbyteczna a nawet dezorientująca. Przyjmij to za fakt i wykorzystaj inne miejsca swojej prezentacji do przedstawienia konkretnej lokalizacji. Zasada ta dotyczy również zamieszczania adresu www.

Wstaw nazwę obiektu tylko wtedy gdy jest unikatowa

Podczas naszej analizy zadaliśmy sobie również pytanie – czy tytuł powinien zawierać nazwę obiektu? Jeżeli Twoja nazwa jest oryginalna i unikatowa, bez zawahania możesz zawrzeć ją w tytule, np. “Apartamenty u Słodkiego”, “Pensjonat Danuśka”, itp. Natomiast jeśli nazwa jest bardzo powszechna jak na przykład “Pokoje u Ani,” to lepiej po prostu jej nie stosuj, a jeśli nie posiadasz nazwy – nie wymyślaj jej na siłę. Nazwa w tytule ma sens jedynie wtedy, gdy istnieje szansa, że zapadnie w pamięci Twojego potencjalnego gościa. W innym przypadku, dużo lepszą praktyką jest zamieszczenie samego rodzaju obiektu (pensjonat, apartament, willa, dom czy pokój).

Napisz czym się wyróżniasz

W tytule oferty najlepiej zawrzeć główną zaletę Twojego obiektu – atut, którym się wyróżniasz na tle konkurencji. Może to być:

  • atrakcyjna lokalizacja, np. 100 metrów do plaży, 5 minut do rynku, tuż obok stadionu, z dala od zgiełku
  • unikatowe wyposażenie lub udogodnienia, np. basen, kominek lub widok na morze
  • szczególne przeznaczenie, np. dla rodzin, dla podróżujących ze zwierzętami lub (okazjonalnie) dla kibiców czy uczestników koncertu

W ten sposób szybciej przykujesz uwagę gościa na liście. Dzięki temu choć na listingu może być bardzo podobny obiekt, po względem oferowanych udogodnień to gość kliknie w Twój. Dlaczego? Ponieważ eksponujesz to, na czym mu zależy, już w samym tytule. To właśnie takie oferty na listingu mają wyższą klikalność.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

Opinie gości

Jest jeszcze jeden element, który mocno determinuje, która oferta jest częściej klikalna – są nimi opinie gości. Zatem pamiętaj o następujących aspektach:

  1. Jeśli nie posiadasz  żadnych komentarzy, część osób może potraktować to jako niepokojący sygnał.
  2. Aby “średnia ocena” Twojej oferty była atrakcyjna dla użytkownika powinna zawierać się w przedziale punktowym 8.5-10. Dzięki temu przy Twojej prezentacji pojawi się dodatkowy pozytywny komunikat (“wyjątkowy”, “fantastyczny”, “znakomity”) – to powoduje dodatkowy bodziec do kliknięcia w ofertę.

Opublikowano:

Autor:

Od 2006 roku zajmuje się marketingiem internetowym specjalizując się w zagadnieniach SEO, PPC oraz analityce internetowej. Pomaga obiektom turystycznym w ich promocji i chętnie dzieli się wiedzą oraz doświadczeniem w tym zakresie, także podczas przeprowadzanych szkoleń. Prywatnie lubi jeździć na rowerze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prowadzisz wynajem na doby?

Ten ebook jest dla Ciebie!

Pobierz darmowy ebook