Jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy?

Święta, a w następstwie długie weekendy to doskonała okazja do tego, aby zapełnić wszystkie wolne miejsca w obiekcie noclegowym i dobrze na tym zarobić. Zastanawiasz się jak przyciągnąć gości na święta i jak przygotować ofertę noclegu na majówkę, ferie czy sylwestra, aby spotkała się z dużym zainteresowaniem? Poniżej prezentujemy przydatne wskazówki.

Pakiet korzyści

Oferta przygotowana w formie pakietu ze zniżkami i dodatkowymi bezpłatnymi udogodnieniami zawsze wydawać się będzie bardziej opłacalna dla turystów. Taka propozycja to namiastka oferty all inclusive i gwarancja jednego wydatku, ale wielu korzyści. Nie przepadamy za dodatkowymi opłatami, o wiele lepiej czujemy się mając wszystko w cenie.

Czym zachęcić potencjalnych gości by skorzystali z naszych usług? Przygotuj atrakcyjne oferty specjalne i pakiety noclegowe związane z okresem świątecznym lub długim weekendem. Mogą to być. romantyczne pakiety dla par czy oferty dla rodzin. Kusić można na przykład dodatkowym noclegiem gratis, biletami wstępu do pobliskiego aquaparku, możliwością bezpłatnego korzystania z sauny, śniadaniem noworocznym w cenie czy też nieodpłatnym transportem z dworca. Im więcej dodatków, rabatów i gratisów, tym lepiej!

Ciekawym rozwiązaniem na zmotywowanie niezdecydowanych jest przedstawienie oferty w taki sposób, aby postrzegana była jako ekskluzywna i dostępna tylko dla wybranych. Upewnij się, że oferty są atrakcyjne cenowo i zawierają dodatkowe atrakcje, takie jak kolacje wigilijne czy programy rozrywkowe. Przyszły gość musi poczuć się jak ktoś wyjątkowy. Jak to zrobić? Najprostszy sposób to ograniczenie czasowe. Korzystniejsza oferta dostępna jest tylko do określonego dnia. Inną metodą jest skierowanie okazyjnej oferty (np. z rabatem) wyłącznie do użytkowników konkretnego serwisu, w którym mamy swoje ogłoszenie.
Dlaczego warto wybrać wakacje w Polsce

Dłuższe święta

Oferta przygotowana specjalnie na okres świąt (Wielkanoc, Boże Narodzenie, sylwester) powinna być dostępna w dłuższym okresie. Warto by obowiązywała na przykład cały miesiąc, aby goście nie byli ograniczeni w wyborze daty przyjazdu tylko do kilku dni. Dzięki takiej strategii możemy pozyskać klientów, którzy chętnie skorzystaliby z naszej propozycji, ale niekoniecznie stricte w dniach świątecznych.

Atut lokalizacji

Na wyjazd świąteczno-sylwestrowy czy ferie zimowe Polacy częściej wybierają górskie miejscowości. Ma to oczywiście związek z porą roku. Święta Bożego Narodzenia, sylwester, ferie, zima, śnieg i góry to oczywiste skojarzenia. Warto wykorzystać ten atut i przygotować ofertę, która jeszcze bardziej podkreśli walory lokalizacji. Można zaproponować w cenie szkolenie narciarskie, kulig, biesiadę z góralami, ognisko z pieczeniem ziemniaków, czy też poczęstunek produktami regionalnymi. Pomysłów może być naprawdę wiele.

Nie przejmuj się jednak, gdy twój obiekt noclegowy znajduje się w innym rejonie. Postaraj się wykorzystać lokalizację na swoją korzyść. Spróbuj trafić do osób zainteresowanych oryginalnym wypoczynkiem. Zaproponuj ofertę inną niż wszystkie, zaskakującą i nietuzinkową. Kulig nad morzem? Czemu nie!

jak przyciągnąć gości na święta

Sylwester w wakacje

Niektórzy Polacy zastanawiają się jak spędzić sylwestra na długo przed nadejściem zimy. Inni myślą o wakacyjnym wypoczynku, kiedy za oknem pada śnieg, a temperatura zdecydowanie nie sprzyja plażowaniu. Co stoi zatem na przeszkodzie, aby nasza oferta mogła zostać przez nich odnaleziona w Internecie z wyprzedzeniem? Nasza propozycja nie powinna być agresywnie eksponowana, ale nie zaszkodzi jeśli osoby szukające jej wcześniej, będą w stanie do niej dotrzeć. Aktualizuj swoją stronę internetową i profile w mediach społecznościowych, aby promować oferty związane z tymi okresami. Zadbaj zatem o wprawienie tych gości w szampański nastrój. Nigdy nie jest za wcześnie na przygotowanie oferty.

Konkurencja

Oczywiste jest to, że powinniśmy śledzić poczynania konkurencji. Warto przyjrzeć się temu co proponują nasi konkurenci swoim gościom. Na tej podstawie możemy przygotować własną ofertę wzorowaną na propozycjach innych obiektów noclegowych lub wyróżnić się realizując zupełnie unikalny pomysł. Stwórz specjalną kampanię marketingową związaną z okresem świątecznym kub długim weekendem. To może obejmować tworzenie filmików promocyjnych, konkursów na mediach społecznościowych czy specjalnej stronie internetowej poświęconej tym okazjom.

Prosty przekaz

Zadbaj by w ofercie znalazły się wszystkie niezbędne informacje. Jednocześnie nie zanudź odbiorcy nadmiarem tekstu. Uwydatnij najważniejsze informacje: cenę, datę, adres. Twój przekaz musi być prosty i zrozumiały. Nie publikuj niepełnej oferty. Trudno będzie pozyskać gościa, który zamiast konkretów, znajdzie informację: „Szczegóły wkrótce”. Dopilnuj, aby oferta uzupełniona była o dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres e-mail. Wielu internautów preferuje w dzisiejszych czasach korespondencję mailową.

Kluczem do przyciągania gości w okresie świątecznymi długich weekendów jest odpowiednie przygotowanie i promocja. Dobrze opracowana oferta musi być przejrzysta, kompletna i elastyczna. Powinna dawać szereg korzyści i charakteryzować się ekskluzywnością. Im bardziej atrakcyjna i wyjątkowa oferta, tym większa szansa na przyciąganie gości i zwiększenie obrotów.

Zobacz też

Popularne