Jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy?

Święta, a w następstwie długie weekendy to doskonała okazja do tego, aby zapełnić wszystkie wolne miejsca w obiekcie noclegowym i dobrze na tym zarobić. Jak przygotować ofertę noclegu na majówkę, ferie czy sylwestra, aby spotkała się z dużym zainteresowaniem? Poniżej prezentujemy przydatne wskazówki.

Pakiet korzyści

Oferta przygotowana w formie pakietu ze zniżkami i dodatkowymi bezpłatnymi udogodnieniami zawsze wydawać się będzie bardziej opłacalna dla turystów. Taka propozycja to namiastka oferty all inclusive i gwarancja jednego wydatku, ale wielu korzyści. Nie przepadamy za dodatkowymi opłatami, o wiele lepiej czujemy się mając wszystko w cenie.

Czym zachęcić potencjalnych gości by skorzystali z naszych usług? Kusić można na przykład dodatkowym noclegiem gratis, biletami wstępu do pobliskiego aquaparku, możliwością bezpłatnego korzystania z sauny, śniadaniem noworocznym w cenie czy też nieodpłatnym transportem z dworca. Im więcej dodatków, rabatów i gratisów, tym lepiej!

Ciekawym rozwiązaniem na zmotywowanie niezdecydowanych jest przedstawienie oferty w taki sposób, aby postrzegana była jako ekskluzywna i dostępna tylko dla wybranych. Przyszły gość musi poczuć się jak ktoś wyjątkowy. Jak to zrobić? Najprostszy sposób to ograniczenie czasowe. Korzystniejsza oferta dostępna jest tylko do określonego dnia. Inną metodą jest skierowanie okazyjnej oferty (np. z rabatem) wyłącznie do użytkowników konkretnego serwisu, w którym
mamy swoje ogłoszenie.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

Dłuższe święta

Oferta przygotowana specjalnie na okres świąt (Wielkanoc, Boże Narodzenie, sylwester) powinna być dostępna w dłuższym okresie. Warto by obowiązywała na przykład cały miesiąc, aby goście nie byli ograniczeni w wyborze daty przyjazdu tylko do kilku dni. Dzięki takiej strategii możemy pozyskać klientów, którzy chętnie skorzystaliby z naszej propozycji, ale niekoniecznie stricte w dniach świątecznych.

Atut lokalizacji

Na wyjazd świąteczno-sylwestrowy czy ferie zimowe Polacy częściej wybierają górskie miejscowości. Ma to oczywiście związek z porą roku. Święta Bożego Narodzenia, sylwester, ferie, zima, śnieg i góry to oczywiste skojarzenia. Warto wykorzystać ten atut i przygotować ofertę, która jeszcze bardziej podkreśli walory lokalizacji. Można zaproponować w cenie szkolenie narciarskie, kulig, biesiadę z góralami, ognisko z pieczeniem ziemniaków, czy też poczęstunek produktami regionalnymi. Pomysłów może być naprawdę wiele.

Nie przejmuj się jednak, gdy twój obiekt noclegowy znajduje się w innym rejonie i również postaraj się wykorzystać lokalizację na swoją korzyść. Postaraj się trafić do osób zainteresowanych oryginalnym wypoczynkiem. Zaproponuj ofertę inną niż wszystkie, zaskakującą i nietuzinkową. Kulig nad morzem? Czemu nie!

Sylwester w wakacje

Niektórzy Polacy zastanawiają się jak spędzić sylwestra na długo przed nadejściem zimy. Inni myślą o wakacyjnym wypoczynku, kiedy za oknem pada śnieg, a temperatura zdecydowanie nie sprzyja plażowaniu. Co stoi zatem na
przeszkodzie, aby nasza oferta mogła zostać przez nich odnaleziona w internecie z wyprzedzeniem? Nasza propozycja nie powinna być agresywnie eksponowana, ale nie zaszkodzi jeśli osoby szukające jej wcześniej, będą w stanie do niej dotrzeć. Zadbaj zatem o wprawienie tych gości w szampański nastrój. Nigdy nie jest za wcześnie na przygotowanie oferty.

Konkurencja

Oczywiste jest to, że powinniśmy śledzić poczynania konkurencji. Warto przyjrzeć się temu co proponują nasi konkurenci swoim gościom. Na tej podstawie możemy przygotować własną ofertę wzorowaną na propozycjach innych obiektów noclegowych lub wyróżnić się realizując zupełnie unikalny pomysł.

Prosty przekaz

Zadbaj by w ofercie znalazły się wszystkie niezbędne informacje. Jednocześnie nie zanudź odbiorcy nadmiarem tekstu. Uwydatnij najważniejsze informacje: cenę, datę, adres. Twój przekaz musi być prosty i zrozumiały. Nie publikuj niepełnej oferty. Trudno będzie pozyskać gościa, który zamiast konkretów, znajdzie informację: „Szczegóły wkrótce”. Dopilnuj, aby oferta uzupełniona była o dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres e-mail. Wielu internautów preferuje w dzisiejszych czasach korespondencję mailową.

Dobrze opracowana oferta musi być przejrzysta, kompletna i elastyczna. Powinna dawać szereg korzyści i charakteryzować się ekskluzywnością. Jeśli będzie unikatowa wyróżni się spośród setek innych. Wskazane jest, aby oferta podkreślała walory lokalizacji obiektu noclegowego. Ponadto powinna zostać udostępniona z odpowiednim wyprzedzeniem.

Chcesz pozyskać nowych gości?

Opublikowano:

Autor: Marek Olczak

Propagator użytecznych i nowoczesnych rozwiązań w projektowaniu stron. Jego specjalizacja to performance marketing oraz e-mail marketing. Na pierwszym miejscu stawia skuteczną komunikację i budowanie relacji z klientem. Interesuje się nowymi technologiami i postępami w badaniach kosmosu. Autor strony alekosmos.pl. Miłośnik lasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *