Jak prawidłowo dezynfekować pokoje hotelowe i obiekt noclegowy?

Rozpowszechniający się koronawirus sprawił, że gospodarze muszą jeszcze bardziej zatroszczyć się o czystość w swoim obiekcie. Jak zatem dezynfekować obiekt, by zarówno gospodarz jak i goście czuli się bezpiecznie?

Prawidłowa dezynfekcja będzie przydatna nie tylko w dobie koronawirusa, ale także panującej grypy czy innych chorób zakaźnych. Dzięki temu jeszcze bardziej zadbasz o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, gości, a także swoje. W takim razie, od czego zacząć?

Najpierw zadbaj o osoby sprzątające

Jak już zapewne dobrze wiesz, wirus może utrzymywać się na powierzchni, którą dotknęła osoba zakażona. Oznacza to więc, że pierwszymi osobami, które są narażone na niebezpieczeństwo są właśnie osoby sprzątające obiekt noclegowy. Koniecznie więc zadbaj o nie w pierwszej kolejności.

Najważniejsze – osoba, która ma objawy COVID-19 nie powinna sprzątać Twojego obiektu noclegowego. Mamy jednak nadzieję, że jest to dla Ciebie oczywiste – taka sytuacja stanowi ogromne ryzyko dla Twoich przyszłych gości oraz personelu całego obiektu.

Jakie kroki powinny podjąć osoby sprzątające przed wykonywaniem pracy?

  • Bardzo dokładnie umyć ręce, zgodnie z obowiązującymi zaleceniami.
  • Umyć także swój telefon środkiem dezynfekującym – często jest on używany podczas pracy np. do puszczania muzyki.
  • Założyć maseczkę na twarz, jednorazową lub domową.
  • Założyć rękawiczki.

Upewnij się, czy środki dezynfekujące w Twoim obiekcie są odpowiednie i bezpieczne. Na rynku aktualnie jest wiele takich produktów, więc warto je dodatkowo sprawdzić, by nie wyrządziły nikomu krzywdy.

Teraz gdy osoby sprzątające są prawidłowo zabezpieczone, a środki czystości i płyny dezynfekujące zostały sprawdzone – przejdźmy do samego procesu czyszczenia.

Jak powinien wyglądać proces dezynfekcji?

  • Niezwykle ważna jest dezynfekcja pościeli. Jeżeli w swoim obiekcie, masz również ozdobne koce – zadbaj, by były zawsze wyprane. Nigdy nie wiadomo, czy gość się np. nie przykrywał się nim do snu.
  • Oprócz koca i pościeli powinny być zdezynfekowane wszystkie meble, które mają obicie z tkaniny, a także poduszki czy zasłony.
  • Wszystkie sztućce powinny być wyczyszczone – nie tylko te, które używał gość. Wszystkich innych także mógł dotykać np. w poszukiwaniu konkretnego noża czy widelca. Tutaj dezynfekcja w zmywarce w wysokiej temperaturze ( 65 stopni Celsjusza) będzie wystarczająca.
  • Łazienka to miejsce, na które szczególnie warto zwrócić uwagę – tutaj dosłownie każda powierzchnia powinna być poddana dezynfekcji.
  • Konieczna jest dezynfekcja wszystkich punktów, które miały możliwość dotknięcia przez gościa jak m.in. wyłączniki światła, przełączniki lamp czy wentylatorów, gniazdka, parapety, klamki, uchwyty, balustrady, poręcze schodowe, panele sterowania do wszystkich urządzeń (np. pralka, pilot od telewizora, toster, suszarka do włosów), gałki od mebli, wieszaki, szuflady, mydło, szampon lub inne środki czystości, wszelkie udogodnienia dla dzieci jak gry planszowe, zabawki, krzesełko.
  • Coraz popularniejszą metodą dezynfekcji staje się ozonowanie hoteli przy pomocy ozonatora powietrza. Jednak taki proces powinien być przeprowadzony przez uprzednio przeszkolony personel lub przez specjalistyczną firmę.

Jakie miejsca często są pomijane?

  • Wnętrza koszy na śmieci – całe kosze powinny być dokładnie zdezynfekowane.
  • Gąbki do zmywania oraz tabletki do zmywarki. Jeśli posiadasz takie udogodnienia dla swoich gości, to gąbka powinna być za każdym razem wymieniana, a tabletki dezynfekowane.
  • Klucze od obiektu, które dostają Twoi goście, a także skrytkę na nie i wszystkie inne miejsca, z którymi spotyka się Twój gość, meldując się do obiektu.

Teraz, gdy już dokładnie wiesz, jak powinien być zdezynfekowany Twój obiekt, możesz informować o tym swoich gości. Jeżeli są oni zaniepokojeni lub mają wątpliwości co do wyjazdu – zapewnij ich ,że dbasz o wszystkie szczegóły dotyczące czystości oraz jesteś w tej kwestii bardzo sumienny. Gość musi mieć pewność, że ma do czynienia z profesjonalistą, a pobyt u Ciebie nie zagraża jego zdrowiu.

Zobacz także wytyczne, których musisz przestrzegać wynajmując nocleg.

Opublikowano:

Autor:

W Noclegowo od 2018 roku zajmuje się marketingiem oraz PR. Dzięki zgromadzonej wiedzy, wspiera klientów w zagadnieniach optymalizacji oferty czy najmu krótkoterminowego. Prywatnie pasjonuje się makijażem oraz tańcem.


Oceń artykuł:

2 komentarze

Dominika

Witam, wytyczne są nie do spełnienia. Prowadzę malutki obiekt, którym zajmujemy się sami z mężem. Wytyczne dotyczące dezynfekcji zasłon po każdym gościu czy czyszczenie co godzinę (w nocy też?) poręczy przy schodach są niewykonalne! Każdy Gość będzie oczekiwał spełnienia tych wymogów, a wiele malutkich obiektów, agroturystyk czy pensjonatów zwyczajnie nie będzie w stanie tego zorganizować. Postanowiliśmy się w związku z tym nie otwierać w tym sezonie, by zachować się uczciwie wobec turystów, niemniej jednak ile jest obiektów które mimo to jednak zdecydują się otworzyć? Wytyczne powinny być możliwe do wykonania. Ludzie podróżując godzą się przecież na możliwość spotkania kogoś zarażonego, jeżeli nie w pensjonacie, to w parku, na molo, płyn do dezynfekcji i dbanie o wysoki standard higieniczny powinny być zawsze elementem tej pracy. Wytyczne rządu są nieuczciwe nie tylko wobec całej masy malutkich “hotelarzy”, ale przede wszystkim wobec turystów (czy ktoś w ogóle uwierzy w dezynfekcję wszystkiego na zewnątrz pokoju co godzinę?!). Czuję się wyjątkowo zbulwersowana zaistniałą sytuacją, może Państwo jako branżowy portal zasygnalizowalibyście konieczność dyskusji na temat szpitalnych zasad funkcjonowania hoteli. Pozdrawiam serdecznie

Reply
Tomasz

Największym problemem są właściciele obiektów, którzy ignorują informację “No service please” . Gość pozostający w tym.samym pokoju przez kilka dni może po samodzielnym zdezynfekowaniu czuć się w nim bezpieczny, o ile codziennie nir grzebie mu w rzeczach odwiedzającą kilkanaście innych pokoi sprzątaczka. Właściciele obiektów dostają kociokwiku, idiocieją i nie mogą znieść myśli “co też ten gość tam ma że nie chce sprzątania “. Moje prośby o kategorycznie zawieszenie serwisu na czas mojego pobytu są regularnie ignorowane. Nic bardziej nie zaburza mojego poczucia bezpieczeństwa.

Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prowadzisz wynajem na doby?

Ten ebook jest dla Ciebie!