Odwołane rezerwacje z powodu sinic? Zatrzymaj swoich gości!

Każdy właściciel obiektu noclegowego musi liczyć się z tym, że gość nieoczekiwanie odwoła rezerwację. Niestety, nadzwyczaj często zdarza się to w kurortach nadmorskich. Popularne plaże są zamykane z powodu plagi sinic w obrębie wybrzeża Bałtyku, a rezerwacje bywają odwołane. Jak sobie radzić z wczasowiczami, którzy anulują nocleg, bądź żądają zwrotu pieniędzy już podczas pobytu? 

Bądź na bieżąco

Jak dobrze wiesz, wielu turystów planuje urlop z dużym wyprzedzeniem i czeka na niego przez cały rok. Nie ma się co dziwić, że oczekują, aby wyjazd był perfekcyjny i zgodny z wyobrażeniami. Sprawa sinic jest szeroko nagłaśniana w mediach i nie każdy sprawdza, które konkretnie plaże są zamknięte. Warto więc być na bieżąco i uspakajać zdezorientowanych gości. Utrzymuj transparentność i regularnie informuj potencjalnych gości o obecności sinic, szczególnie jeśli są one problemem w okolicy. Zamieszczaj i aktualizuj na bieżąco takie informacje na swojej stronie, social mediach i portalach rezerwacyjnych. Pytaj turystów o powód rezygnacji, bo być może chcą odwołać rezerwacje bazując na nieaktualnych doniesieniach. Strach przed negatywnymi skutkami działania sinic może być większy niż potrzeba spędzenia wakacji na plaży. Bądź wyrozumiały i spokojnie wyjaśnij, jak wygląda sytuacja w danym momencie w okolicy.

Wczasy nie tylko na plaży

Jak już zapytasz o powód, a plaże w Twojej okolicy faktycznie są zamknięte, to nie odpuszczaj tak łatwo. Zamieść informację dla gości ze wskazówkami i środkami ostrożności, jakie podejmujesz w związku z występowaniem sinic. Zalecaj, aby goście unikali kąpieli w zanieczyszczonych akwenach. Wyjaśnij, że stan wody może się w każdej chwili zmienić, a w międzyczasie można wykorzystać wolny czas na inne aktywności niż plażowanie. W okresie wakacyjnym organizowanych jest mnóstwo imprez i koncertów, zwłaszcza w popularnych kurortach turystycznych. Zorientuj się, jakie wydarzenia odbywają się w Twojej miejscowości. Ponadto, zachęć do zwiedzania najbliższej okolicy, zaproponuj pomoc przy organizacji wycieczki rowerowej, bądź opowiedz o udogodnieniach w Twoim obiekcie. Może akurat grillowanie w ogrodzie całkiem dobrze zastąpi relaks na plaży? Nie zapomnij też o nieocenionych atutach lokalizacji nad Bałtykiem. Zdrowotne właściwości nadmorskiego klimatu to jeden z głównych powodów, dla których wielu wczasowiczów decyduje się na urlop nad morzem. Warto o tym wspomnieć!

Wycieczka rowerowa to wspaniały pomysł na aktywny wypoczynek

A może w innym terminie?

Miej również w zanadrzu propozycję innego wolnego terminu, bo może się okazać, że gość ma możliwość przełożyć swój urlop. Skorzystacie na tym oboje! Nie tak łatwo znaleźć idealny obiekt noclegowy na wymarzony wypoczynek. Zazwyczaj osoba, która dokonała rezerwacji poświęciła już trochę czasu na przejrzenie ofert. Skoro zdecydowała się na Twój obiekt, to na pewno chętniej ponownie zrobi w nim rezerwację. Sugerując takie rozwiązanie, z pewnością pozytywnie zaskoczysz swoich gości i nawet nie pomyślą o zwrocie wpłaconej zaliczki! Jeśli jednak zdecydują się odwołać rezerwację, możesz zaproponować bon na przyszłą wizytę.

Urlop nad morzem? Czemu nie!

Działając proaktywnie, komunikując się jasno i oferując alternatywy, pomożesz ograniczyć wpływ sinic na rezerwacje i zagwarantujesz satysfakcję Twoim gościom.
Jesteśmy przekonani, że problemy z nadmierną ilością sinic dobiegają końca. Lato nadal rozpieszcza nas upałami, więc chętnych na urlop nad Bałtykiem z pewnością nie zabraknie!

Zobacz też

Popularne