Bądź przygotowany do letniego sezonu!

Zima i związany z nią rezerwacyjny marazm nieubłaganie dobiega końca. Większość właścicieli obiektów noclegowych w wypoczynkowych miejscowościach już zaciera ręce. Okres wakacyjny to czas, kiedy rezerwacji nie brakuje, więc warto zawczasu przygotować się do gorącego sezonu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby uniknąć przykrych niespodzianek i być gotowym na wszystko!

Zaktualizuj ofertę

Sprawdź swoją prezentację i upewnij się, że informacje tam zawarte są nadal aktualne. Czasami drobne zmiany umykają, a goście mogą mieć potem pretensje, że rzeczywistość odbiega od opisu. Zwróć uwagę na cennik, udogodnienia oraz galerię. Jeśli zmieniałeś wystrój, warto dodać nowe zdjęcia. Zastanów się nad spójną polityką marketingową zarówno w prezentacji oferty, jak i na własnym fanpage`u oraz na swojej stronie www. Zerknij do zakładki z opiniami – czy odpowiedziałeś na wszystkie? Jeśli jesteś na Noclegowo ponad rok, warto zastanowić się nad uwiarygodnieniem swojej oferty i weryfikacją obiektu. Wielu gości zwraca większą uwagę na sprawdzone noclegi.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj porady ekspertów na temat wynajmu krótkoterminowego.

Bądź dokładny

Wiadomo, że im więcej zapytań o rezerwacje, tym lepiej. Z drugiej jednak strony, im bliżej sezonu, tym łatwiej o pomyłkę podczas ich przyjmowania. Sprawdź skrupulatnie wszystkie rezerwacje. Jesteśmy tylko ludźmi i o pomyłkę nietrudno, a overbooking nie jest dobrze odbierany przez gości. Upewnij się, że wszyscy potwierdzili przyjazd, a w prezentacji jasno zaznacz, jaki jest termin bezpłatnej anulacji. Jeśli przyjmujesz zadatki w celu potwierdzenia rezerwacji, koniecznie upewnij się, że otrzymałeś wszystkie. Zdarza się, że goście zapowiadają wcześniejszy przyjazd np. o 9 rano, bądź mają dodatkowe wymagania. Zaplanuj z wyprzedzeniem swoje działania, bądź uważnie rozdziel obowiązki swoim pracownikom. Dobra strategia to podstawa!

Generalne porządki

Terminy pozajmowane, więc nie pozostało nic innego, jak porządne sprzątanie. Zrób inwentaryzację swojego sprzętu. Czy wszystkie telewizory działają? Czy masz wystarczającą ilość pościeli i ręczników? Zadbaj o czystość nie tylko w pokojach, ale także w pomieszczeniach ogólnodostępnych. Bądź pewien, że wyczekiwane tabuny gości, które będą przewijać się przez Twój obiekt, zostawią po sobie nieporządek. Warto więc przygotować odpowiednią ilość środków czyszczących, aby na bieżąco ogarniać chaos. Masz w swoim obiekcie restaurację? Zmobilizuj swój zespół i zróbcie dokładny rekonesans wyposażenia. O kontroli zapasów chyba nie musimy wspominać, aczkolwiek warto na wszelki wypadek skontrolować sytuację. To samo tyczy się kart menu. Upewnij się, że są aktualne i że kelnerzy znają je na pamięć.

Pora zakasać rękawy i zadbać o satysfakcję gości. Jesteśmy przekonani, że odpowiednio wcześniej opracowana strategia przyniesie dobre rezultaty!

Chcesz pozyskać nowych gości?

Opublikowano:

Autor:

Pierwsze kroki na swojej ścieżce zawodowej stawiała w hotelarstwie. Nieustannie poszerza wiedzę w zakresie marketingu internetowego i copywritingu. W wolnych chwilach pakuje plecak i szuka natchnienia na górskich szlakach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prowadzisz wynajem na doby?

Ten ebook jest dla Ciebie!

Pobierz darmowy ebook