Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo
Port Władysławowo

Port Władysławowo

Port Morski i Port Rybacki Władysławowo - baza statków wypływających na Bałtyk

Władysławowo to jedna z najpopularniejszych miejscowości wypoczynkowych na polskim wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Bogata infrastruktura turystyczna zachęca do przyjazdu zwłaszcza w miesiącach letnich, dlatego wiele osób decyduje się właśnie tu spędzić swoje wakacje czy wyczekiwany urlop. Mogą opalać się na złotych, piaszczystych plażach, brać kąpiele morskie i zwiedzać wszystkie atrakcje, jakie znajdują się w mieście i okolicy, a jedną z nich niewątpliwie jest Port we Władysławowie, także otwarty dla turystów.

Dlaczego warto zobaczyć port we Władysławowie?

Jeśli chcemy odwiedzić tę nadmorską miejscowość, to bez trudu znajdziemy i zarezerwujemy jeszcze przed przyjazdem miejsca noclegowe blisko morza, pokoje w kwaterach prywatnych, tanie noclegi na każdą kieszeń, do wynajęcia są też domki letniskowe i apartamenty. Warto podkreślić także możliwość znalezienia w tym mieście noclegów z psem, co z pewnością ucieszy wszystkich ich właścicieli.

Oprócz opalania i morskich kąpieli, należy udać się na wycieczkę do portu Władysławowo położonego nad wodami Zatoki Puckiej, a port nazwano Władysławowo na cześć króla Władysława IV, który w XVII wieku nakazał zbudowanie w tym miejscu fortu wojennego. Budowa portu, jaki znamy obecnie, położonego u nasady Mierzei Helskiej, rozpoczęła się wiosną 1936 roku, a jego otwarcie nastąpiło 3 maja 1938 roku. Jest przystosowany do przyjęcia różnego rodzaju jednostek pływających, a można go podzielić na dwie części:

Port morski

Port morski, z największym nabrzeżem wyładunkowym o długości 340 m, osłania falochron północny o długości 620 m, pełniący funkcję mola spacerowego, i falochron wschodni mierzący 340 m długości. Port jest przystosowany do przyjmowania jednostek mających do 70 m długości i 4 m zanurzenia, co jest możliwe, bo jego głębokość basenów portowych sięga do 6 m głębokości, a wejścia, główne i wewnętrzne, mają szerokość 60 m.

Port pełni również funkcję turystyczną, jego zintegrowaną częścią jest marina, czyli port jachtowy, organizowane są także rejsy turystyczne na Hel, czy do największych miast Trójmiasta, Gdyni, Sopotu i Gdańska. Istnieje także możliwość odbycia rekreacyjnego rejsu jachtem lub statkiem wycieczkowym po Bałtyku.

Port rybacki

Warto także odwiedzić port rybacki we Władysławowie, skąd liczne jednostki rybackie wypływają na codzienne połowy, a na terenie portu znajdują się także nowoczesne zakłady przetwórstwa rybnego. Na miejscu można obserwować codzienną pracę rybaków, kupić świeże ryby prosto z kutra, a w pobliżu portu czekają na turystów liczne smażalnie ryb i miejsca noclegowe na każdą kieszeń.

Opinie

  • Port Władysławowo – port morski nad Morzem Bałtyckim, w północnej części woj. pomorskiego, w powiecie puckim, we Władysławowie. Jest typowym portem rybackim z przystanią żeglarską i pasażerską. Pełni także niewielką funkcję przeładunkową dla towarów w ruchu krajowym. Według zarządu portu bazuje tu 80 kutrów rybackich, które łowią od 25 000 do 35 000 ton ryb rocznie[1]. W porcie działa stocznia remontowa, zakłady przetwórstwa ryb, fabryka lodu łuskowego i mączki rybnej. We Władysławowie znajduje się brzegowa stacja ratownicza SAR oraz morskie przejście graniczne. Port Władysławowo jest położony na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego, na północnym krańcu Pobrzeża Kaszubskiego, tuż przy odchodzącej na wschód od lądu Mierzei Helskiej. Port znajduje się we wschodniej części miasta Władysławowo. Budowę portu we Władysławowie podaje się za jeden z powodów zanikania brzegu północnej części Mierzei Helskiej. Zbudowanie portu zakłóciło cyrkulację wód w morzu i przerwało naturalną drogę przenoszenia materiału osadowego, a tym samym naturalny proces budowy mierzei i jej erozję morską[2][3]. Efektem jest cykliczne zapiaszczanie toru podejściowego, które wymusza prowadzenie prac pogłębiarskich. Aby zapobiec częstemu pogłębianiu toru, Urząd Morski utworzył strefę bezpieczeństwa zwaną osadnikiem, gdzie deponowany jest materiał piaszczysty niesiony z prądem.

    11.07.2013

Lokalizacja

To miejsce nie posiada jeszcze oceny. Dodaj pierwszą.