Smażenie się na plaży to nie dla mnie. Na szczęście na kwaterze gdzie się zatrzymaliśmy były rowery. Można więc było zwiedzić okolice. Na cel swej wycieczki obraliśmy Kąty Rybackie i okolice. Ze Stegny wyruszyliśmy drogą na wschód, po kilku kilometrach dotarliśmy do Sztutowa. W miejscowości tej znajduje się były obóz koncentracyjny Stutthof. Po zwiedzeniu obozu ruszyliśmy dalej i dotarliśmy do nasady Mierzei Wiślanej, w Kątach Rybackich. W mini porcie odnalazłem tablicę opisującą sens budowy kanału żeglugowego w poprzek mierzei. W drogę powrotną, do Stegny pojechaliśmy leśnym duktem, wzdłuż plaży. Z tej perspektywy morze wygląda też ciekawie a niema takiego upału. Muszę się przyznać, że pojechaliśmy też autob... usem do Krynicy Morskiej i stamtąd wróciliśmy do Stegny plażą, a jest to około 20 km. Są tu całe kilometry zupełnie pustych plaż.

• PS. Stutthoff też przy tej wyprawie poznałam. Byłam tam kilkakrotnie, dlatego troszkę się pomyliłam. Widzę, że drugą część trasy do Mikoszewa też masz załączoną. Ja gorąc o polecam poznać całą Mierzeję do samej Nowej Karczmy. Rzadko kto się tam zapuszcza, a warto. W razie problemów, noclegów w Nowej Karczmie nie brakuje. W pobliskiej Krynicy Morskiej również, a widok z latarni jest fantastyczny.

• 22.07.2013
  • 5/5
    Wrażenia z przejazdu
    Trudność trasy

Trasa jest obłędnie cudna:) Rowerem po plaży może dać troszkę w kość, ale można ją zrobić zimą na przykład. Ja całą mierzeję przeszłam na piechotkę z plecakiem. Od Stegny przez las i przy zalewie do samej Nowej Karczmy (prawie pod granicę) i dalej od strony morza do samego Mikoszewa. Tam już promem i stopem do Gdańska...Nocleg był po drodze w namiocie. Polecam zarówno na rower jak i na piechotkę:) Stuthoff był oddzielną wyprawą.

• 21.07.2013
  • 5/5
    Wrażenia z przejazdu
    Trudność trasy

W przerwie między smażeniem się na plaży, można zwiedzać okolice

• 08.11.2012
  • Fajna, edukacyjna trasa. Można przejechać ją dla odpoczynku od upału, lub z braku plażowej pogody. Przyda się też chwila refleksji.