Molo
Molo

Molo

Opinie

  • Już wkrótce powinna zakończyć się budowa ponad 350 metrowego Molo spacerowego zakończonego restauracją. Zamawiający: Gmina - Miasto Płock ? Miejski Zespół Obiektów Spo rtowych Molo zaczyna się w pobliżu miejsca, w którym na wiślane nadbrzeże prowadzą schody Broniewskiego. Będzie miało ponad 350 metrów długości i będzie się kończyć w miejscu obecnej betonowej ostrogi. Za jego wykonanie Urząd Miasta zapłaci konsorcjum skupionemu wokół firmy Bilfinger Berger 15 mln zł. Obiekt powstanie w bardzo krótkim czasie - zaledwie 25 tygodni. Molo to tylko część planu przebudowy płockiego nabrzeża i zagospodarowania na nowo całego nadbrzeża Wisły. Ratusz planuje je odnowić, zbudować na nim podziemną infrastrukturę (m.in. doprowadzić wodę i prąd na Sobótkę), a także postawić budynek centrum rekreacyjnego, wykonać parking na blisko 300 pojazdów, port, posterunek policji wodnej i konnej, duży szalet itd. Budowa nowego portu jachtowego wraz z niezbędnymi budynkami, placami, drogami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz małą architekturą i zielenią, została na razie odłożona. Urząd Miasta zaczął jednak od budowy mola - najbardziej efektownego z elementów programu zagospodarowania nadbrzeża. Tym bardziej że nie będzie ono tylko pomostem do spacerów - zakończone zostanie budynkiem restauracji. Na końcu molo będzie budynek restauracji. Kształtem ma przypominać odwrócony stożek. Konstrukcja całorocznego budynku będzie stalowa, ściany - szklane. Całość zostanie oświetlona (lampy na pylonach) i przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście na molo znajdzie się w tym rejonie wiślanego nadbrzeża, do którego prowadzą schody Broniewskiego. Ponad 350-metrowe molo, biegnące po łuku od mniej więcej zejścia ze schodów Broniewskiego do Morki, będzie oparte o betonowe pale o średnicy od 1 do 1,2 m, wbite w grunt na głębokość ponad 24 m. Molo będzie miało 357,8 m długości i ma biec po łuku od zejścia ze schodów Broniewskiego do Morki. Jego szerokość wyniesie od 5,3 m w części podstawowej do 10,3 i 15,3 m w części końcowej, na której zostanie zlokalizowana restauracja/kawiarnia. Pomost został zaprojektowany tak, żeby nie zagrażały mu zjawiska lodowe na rzece oraz poziom wody odnotowany podczas zimowej powodzi w 1982 roku. Początek mola zaplanowano na wysokości schodów prowadzących do pomnika Władysława Broniewskiego, dalej będzie przebiegało po łuku ze wschodu na zachód. Drewniany pomost zostanie ułożony na żelaznej konstrukcji zamontowanej na palach. Część restauracyjna stanie na płycie żelbetowej, także opartej na palach i stalowej konstrukcji. Razem z pomostem zostanie wykonana infrastruktura elektryczna i wodociągowa niezbędna do funkcjonowania kawiarni. Lokal będzie klimatyzowany i dostępny dla osób niepełnosprawnych. Powierzchnia użytkowa to 172,71 m kw. Urząd Miasta Płocka zaczął inwestycję wiosną tego roku, obiekt o wartości ponad 15 mln zł ma prawie 360 metrów długości. Na końcu molo znajdzie się budynek restauracji, który kształtem przypomina odwrócony stożek. Konstrukcja całorocznego budynku jest stalowa, a ściany - szklane. Całość zostanie oświetlona lampami na pylonach i przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście na molo znajdzie się na wysokości schodów Broniewskiego. W przyszłym roku przy molo zostaną przymocowane pływające pontony, stanowiące zabezpieczenie przed falą od strony zalewu, jak również służące do cumowania łodzi, jachtów i statków. To jednak tylko wstęp do wybudowania w tym miejscu portu jachtowego z prawdziwego zdarzenia. Pomiędzy molem a nabrzeżem w przyszłości będzie mogło cumować ponad 200 jednostek pływających. Te największe oczywiście nie wejdą do portu, tylko zacumują przy pomoście. W pobliżu, w miejscu plaży nad Wisłą, powstanie parking dla samochodów i autokarów.

    02.09.2013

Lokalizacja

To miejsce nie posiada jeszcze oceny. Dodaj pierwszą.