Wiadukty kolejowe
Wiadukty kolejowe

Wiadukty kolejowe

Opinie

  • 4
    Bardzo dobry Pobyt: lipiec 2009

    Warto zobaczyć,bo to wizytówka tego rejonu Polski aczkolwiek po remontach barierek (zostały poniszczone przez skoczków ) straciły trochę ze swego uroku. Będąc z okolicy polecam zajechać do jednej z kilku gospód na KARTACZE- ziemniaczaną specjalność regionu.Palce lizać :-)

    20.08.2010
  • 1

    Prosze nie wypisywac bzdur i zajrzec do wolnej wikipedii - dowie sie Pan dlaczego wybudowano podwojne "wiadukty". Takie bajeczki o tzw. Doppelbrücke ubawilyby nawet dziec i w wieku szkolnym. Rozumujac tym stylem powinno sie wybudowac 5 a nawet 10 rownoleglych mostow bo przeciez wrog nie spi. Dane mostow bledzianskich to - rozpietosc lukow 15 m a nie 30 ! Wysokosc 36,5 m, dlugosc 180 m. Z wyrazami szacunku

    Hamburger • 24.09.2008
  • Największą atrakcję regionu stanowią blisko 40-metrowej wysokości i 200-metrowej długości wiadukty kolejowe nieczynnej linii kolejowej Gołdap - Żytkiejmy (31km), które kr yją wiele tajemnic. Mosty w Stańczykach są najwyższymi na tej linii i jednymi z najwyższych w Polsce. Ich projekt wykonali prawdopodobnie włoscy architekci w 1905 roku. Most północny wykonano w latach 1912-14, a południowy w latach 1923-26, do budowy zaś użyto żelazobetonu. Architektura charakteryzuje się doskonałymi proporcjami, a filary ozdobione są elementami wzorowanymi na rzymskich akweduktach w Pont du Gard, stąd ich nazwa - Akwedukty Puszczy Rominckiej. Obecnie wiadukty są ulubionym miejscem amatorów skoków na linie (bungy i skoki wahadłowe), choć tak naprawdę są one zabronione ze względu na zły stan budowli. Nad brzegiem rzeki, pod mostami wybudowano wiatę - miejsce na biwaki i ogniska.

    Tadeusz • 05.09.2008

Lokalizacja

3
na podstawie 2 opinii